Zdravení v úkolech - slušnost nebo otrava?

Školní rok započal a Bradavické obyvatelstvo začalo žít vypracováváním domácích úkolů a seminářů. Studenti chystají pergameny, ostří brky a hledají inspiraci po celém hradu. Profesoři kontrolují výklady, tvoří semináře a trénují svou trpělivost pro opozdilce, kteří nestihnou svá vypracování odevzdat dříve než za minutu dvanáct, a to doslova.

S otevřenými předměty, vypsanými soutěžemi a semináři přichází také otázka: „Co vše napsat do vypracování?“ Každý kouzelník je jiný a každý z nás má svůj osobitý názor. Někteří profesoři mají rádi zdravení, jiní to zase pokládají za narušování RPG a komplikaci při kontrole délky textu. Jiným přání hezkého dne udělá radost a potěší je chvála jejich soutěže či výkladu. Nutno podotknout, že každý si život na hradě užívá odlišným způsobem, jak tedy odevzdávat úkoly, aniž bychom někoho urazili, či popudili?

*

Jelikož se na tohle téma strhla ve Velké síni rozsáhlá debata, oslovila jsem sedm profesorů, ale také sedm studentů, abychom si společně mohli utřídit poznámky a zaznamenat je do svých zápisníků. Pomůžeme tak nejen profesorům s hodnocením, ale i nám se uleví, že se nic nestane, když občas zapomeneme pozdravit.

***

Corvinus Declaratio: Krásný čokoládový den přeji! *usměje se* Odstartoval nový školní rok a s ním přišla otázka prvních ročníků: měli bychom zdravit ve vašich domácích úkolech, seminářích nebo soutěžích? Jak se na tuto problematiku díváte? Narušuje to podle vás vypracování, nebo jste spíše pro pozdrav a rozloučení?

Aki san Marino: Krásný den, slečno Vulpes, to máte těžké... Jako studentka jsem byla opakovaně tepaná za to, že jsem nezdravila, nepopřála pěkný den a podobně. Byli profesoři, kteří toto vyžadovali, u těch jsem si zdravení hlídala. Ale zase byly třeba soutěže nebo vypracování, kde doteď nezdravím – například drabble nebo logické hry, seznamy apod., kde pozdravy nebo další text ruší a znesnadňují hodnocení. Abych řekla pravdu, je mi to jedno. Přijde mi slušnost pozdravit, když předávám profesorovi práci nebo ji u mudlů posílám mailem. Nevidím důvod, proč se tomu bránit. Všechno je to o náladě pisatele i hodnotícího. Když je kvalitní práce, je mi to jedno.

*

Anseiola Jasmis Rawenclav: Hezký modrý den, slečno. *s úsměvem odpoví na pozdrav* Já si myslím, že takové pozdravení ještě nikdy nikoho nezabilo a působí to lépe, než když student hned vybafne úkol, seminář nebo soutěž. Já už jsem starší osoba a snadno se lekám. Lepší je tedy pozdravit a  neriskovat, že se leknu a leknu. *usměje se*

*

Barbara Arianne Lecter: Dobrý den, proti zdravení v úkolech v zásadě nic nemám, více mi vadí ta číst, kdy student zopakuje zadání, nebo píše formulace typu: "Níže vám posílám své vypracování domácího úkolu na téma XYZ a doufám, že se vám bude líbit." Profesor ví, co zadal, ví, že níže bude úkol vypracovaný a co víc, na konci úkolu není třeba opět psát: "Doufám, že se vám můj úkol na téma XYZ líbil a že jste si čtení užila." Někdy mám pocit, že je "omáčky" kolem více, jak smysluplného textu úkolu.

*

Belatris Nithelas Malrinová: Zdravení pro mě nedává smysl. Nejde o dopis, ale vypracování úkolu. V případě rozloučení je to pro mě opět nadbytečné. Esej bývá ukončena shrnutím nebo finálním stanoviskem studenta k dané problematice a není třeba nic dodávat.Pokud jde o podpis, tak pergamen s vypracováním je nadepsaný jménem studenta, takže nepotřebuji, aby se podepisovali.Při setkání ve Velké síni nebo u Rosmerty je namístě pozdravit, ale úkol není setkání. Ani mudlové na list s písemkou, esejí nebo seminární prací nepíší: "Vážený pane profesore, níže máte mé vypracování Vámi zadaného úkolu." Jdeme rovnou k věci bez pozdravu. Pokud studenti pozdrav vepíší, nesnižuji známku, ale pokud je pozdrav příliš dlouhý a samotné vypracování úkolu příliš krátké, pak to postihuji.

*

Lilien Emity Meissed: Vzhledem k tomu, že hned první hodina mého předmětu Magie slova se zaobírá právě pozdravem, měla bych asi tvrdit, že pozdrav v úkolech vyžaduji. *zasměje se* Ale když to vezmu kolem a kolem, nechávám na studentech, zda jim stojím za pozdrav či nikoliv, já zdravím vždy. *usměje se* Beru to jako slušnost i určitý… projev úcty a vlastně i osobnosti. Ale chápu, že někteří to berou tak, že třeba mudlovské profesory v domácích úlohách taky nezdraví, tak proč to dělat zde, na hogu… *usměje se* Ovšem vzhledem k tomu, jak naše výuka probíhá, musíme brát v potaz, že se studenty komunikujeme až přes úkoly, tudíž je pozdrav na místě jak v psaném výkladu, tak i v úkolu, kde reaguju na jednotlivé osoby a jejich myšlenky. Ať každý činí tak jak se mu chce, ale mě potěší, když mě v úkolech studenti pozdraví. *usměje se*

*

Oliver McCollin: Dobrý den slečno, můj osobní pohled na věc je ten, že zdravení je záhodno. Nejvíc jsem k tomu přikloněn v předmětech, kde si mohou studenti vybrat z několika možných zadání. Tam mi přijde nejvhodnější napsat: "Dobrý den, vybral jsem si zadání s číslem xy." *usměje se* Samozřejmě netrhám hlavy za to, když student nepozdraví, ale osobně to mám mnohem raději. I já skrze skřítka zdravím a je to pak takové zvláštní, když obdržím soutěž s obrázkem a textem "obrázek" pak psát "dobrý den."*usměje se*

*

Tadäus Trottertickler: Zdravím, slečno Mary, já jsem pozdravy na začátku vypracování bral vždycky jako slušnost, přeci jen, představuji si to tak, že daný student přijde, pozdraví, odevzdá úkol a odejde. Tudíž jsem nikdy nepřemýšlel nad tím, že by mi pozdravy v úkolech nějak vadily. Pokud mi přijde vypracování bez pozdravu, což se samozřejmě občas stává, tak mi to ale nijak výrazně nevadí. Přeci jen, hlavní je úkol, a pokud do něj student vložil vše, co mohl, tak je to to hlavní. Jestli pozdravil nebo ne, to je již čistě na něm. Já to beru jako slušnost, většina mých studentů zdravila, takže, já s tím problém nemám, nicméně nějak extrémně na tom nelpím.

 

**

Corvinus Declaratio: Ahoj! *usměje se* Ráda bych se zeptala, co si myslíš o zdravení v úkolech, seminářích a soutěžích. Zdravíš profesory, nebo jen posíláš čisté vypracování?

Katy Ritch: Ahoj! *mračí se, protože jí sova vzbudila* Já většinou zdravím, jen párkrát jsem zapomněla. Je to slušnost, ale nezdá se mi, že by to profesoři nějak hrotili. Takže by se asi mělo.

*

Mark William Callaway: Ahoj. Někteří profesoři zdravení vyžadují, nevím nyní, zda se mi to stalo v úkolu, ale v soutěži mi bylo vytčeno již několikrát, že jsem nepozdravil. Můj názor je však takový, že by se podle mě zdravit nemělo. Z dob, kdy jsem chodil na mudlovskou školu, si nepamatuji, že bych někdy profesora pozdravil v úkolu, a třeba když se člověk podívá do archivu, je chování některých studentů až podlejzavé, a člověk pak uvažuje nad tím, zda je tam ta práce skutečně díky kvalitě, nebo díky tomu, jak ten člověk zdraví a děkuje za všechno možné a různé jiné cukrbliky.

*

Sharlindra de Vries: Zdravím, jenom když píšu nějaký komentář ke svému vypracování, jako kdybych k němu přidávala osobní vzkaz. Ale pokud nemám potřebu nic komentovat a posílám jenom vypracování, třeba vyřešené přesmyčky nebo básničku, přijde mi zdravení celkem nadbytečné a rušivé. Vlastně mě to nikdy nenapadlo, že by to mohlo někoho rozladit, hmm. *zamyslí se*

*

Hekatea Centaurix: Zdravím. *usměje* Pokládám to za základní zdvořilost, i když úkol "není dopis." Do pozdravu/úvodu občas připíšu něco, co mě na hodině zvlášť zaujalo, nebo čemu jsem úplně neporozuměla (ale nebylo to podstatné pro úkol). Vypracování úkolů následuje až poté - a snažím se, aby splňovalo všechny náležitosti (včetně rozsahu) samo o sobě. Jsem ukecaná, takže v tom problém nebývá. Nevyužívám úvodní pozdrav jako "vatu", kterou bych zaplnila úkol. *s úsměvem mrkne*

*

Jacob Quick: Ahoj *usměje se* V každém odevzdaném úkolu nebo soutěži zásadně zdravím. Zdá se mi bez toho úkol takový sprostý, když už profesora při odevzdání nevidím z očí do očí, tak aspoň textem se snažím co nejvíc vyjádřit.

*

Aimée Leavittová: Jako malá prvačka jsem nezdravila, posílala jsem jen čistá vypracování. Nevěděla jsem, co a jak, bála jsem se do úkolů, soutěží či seminářů napsat něco jiného, než je v zadání. Časem mi to ale začalo být takové blbé, tak jsem nejprve myslím začala psát přání příjemného opravování a nakonec jsem začala i zdravit, přijde mi to takové... lidštější? *zasměje se*

*

Aya WatanabeJá osobně spíše nezdravím, než zdravím. Často pošlu jen vypracování, jelikož vnímám admin pro soutěže pouze jako prostředek k zaslání vypracování, ne nějaké konverzace. Někdy však zapojím i pozdrav, ale to jen zřídka. Nepřijde mi to nevychované, naopak si myslím, že ve vypracování má být pouze vypracovaná soutěž, pozdrav není nutný.

***

Názory jsou dost odlišné, je tedy na Vás, zda budete zdravit všechny, nebo si své poznatky ze článku napíšete do úkolníčku a budete se jimi řídit. Budu ráda, když se k tomu vyjádří i ostatní profesoři pod článek, vítaní jsou i studenti.




Zalíbil se ti článek? Vyjádři svůj názor v komentářích, to je totiž to, co autor článku ocení nejvíce! přidat komentář


Tiráž Autor: Mary Anne Vulpes
Vydáno: 2/2019

Komentáře
Díky za povedený článek, je zajímavé vidět různé pohledy na věc. Osobně si na zdravení celkem potrpím a to z prostého důvodu. Přijde mi to slušné. Už jako studentka jsem byla naučená zdravit v úkolech a tak mi přijde jen přirozené, že by to mělo být i v úkolech u mých studentů. Chápu pohledy obou stran, jen například pokud tu zazněl argument, že se nejedná o osobní setkání a tak není pozdrav třeba, je možné to brát i tak, že my profesoři při svém hodnocení taky nemusíme zdravit, protože hodnocení není dopis ani osobní setkání. Ale poslat studentovi strohých pár vět bez úvodního pozdravu mě osobně přijde nezdvořilé. Je to jen můj pohled na věc, ale pokud se řídím dobrými mravy sama, uvítám to i u ostatních :)
Wronka Zabloudilová | 14. 02. 2020
Já to beru tak, že při psaní komentáře zdravím, takže mě potěší, když mě student taky pozdraví. Krátký pozdrav a pak úkol. Taky moc nemusím, když studenti shrnují zadání a dopisují přání o tom, že snad se mi to bude líbit hlavně, když mají rozsah 4 palce a omáčky kolem jsou 2 palce. Ale nevyžaduji to. Mně třeba potěší, když je vypracování nějak upraveno (zarovnání), dle úkolu použité barvy a když mi někdo na konci popřeje hezký den, tak to mi vůbec nevadí :))
Dawsonka | 19. 02. 2019
belo, líbí se mi dozvídat, jak to ti studenti a profesoři vlastně vnímají. mně třeba doteď nenapadlo na ten admin nahlížet jako na takovou tu schránku. pak v tom pozdravu/nepozdravu samozřejmě smysl vidím :)
nicholas | 19. 02. 2019
Děkuji za pozitivní komentáře! :-) i za vyjádření profesorů.. ulehčí to studentuům pohled na věc a třeba i špatný pocit, jestli přeci jen pozdravit neměli. Teď budou vědět u koho by měli a u koho ne :)
Mary Anne | 18. 02. 2019
Veľmi pútavý a pekne napísaný článok :)
Mabel Rosewood | 17. 02. 2019
ke komentáři nicholase: já si zase představuji, že úkoly studenti odesílají a mně přijde jen daný pergamen. Ne že by je přinášeli osobně do kabinetu nebo kamkoliv jinam. Přece jen vložení do adminu spíše připomíná vhození pergamenu do schránky, odkud je skřítci admini vyberou a doručí profesorům. Ale jak už několikrát padlo, různí lidé, různé přístupy (a to nejen k RP).
Belatris N. Malrin | 16. 02. 2019
děkuju za článek a za možnost se dozvědět názory studentů i kolegů :) já pozdrav vždycky rád vidím. a vždycky ve zpětné vazbě studentům je zdravím, třebaže sám zůstanu bez pozdravu. ale raději pozdrav žádný než nucený a neupřímný :) padá tady, že vypracování není dopis a že je to spíše test, kam člověk doplní jméno, třídu, datum a odpovědi. já se s tímto názorem nemůžu ztotožnit, ale rozumím vašim důvodům a ty samozřejmě respektuji. ono to totiž vypadá, že v tom případě, pokud odevzdáváte úkol učiteli ve škole mimo hodinu, vtrhnete mu do kabinetu, položíte mu na stůl vypracování a jdete pryč. tak si představuji situaci, kdy člověk nepozdraví. my na hogu odevzdáváme úkoly jednotlivě, ne skupinově ve třídě. nemáme tam tu bezprostřední možnost pozdravu. proto si myslím, že když přijdu do kabinetu, tak pozdravím, odevzdám vypracování, rozloučím se a jdu. ano, vypracování neobsahuje pozdrav, ale s pozdravem přicházím, když se dostávám do kontaktu s jiným člověkem. můj názor tedy je, že pokud jde o kontakt mezi dvěma osobami (třebaže ne naživo), pozdravit je slušnost. nemám na mysli situaci ve skupině, to je jiná věc. na hogu si vyučující nepřijde do hodiny vybrat úkoly. to je studenti nosí vyučujícímu.
nicholas | 16. 02. 2019
Také to vidím jako madam Bela. Pozdrav není součástí úkolu a není důvod, proč by měl být.
Nebelbrach | 16. 02. 2019
Naprosto souhlasím s madam Belou. A povedený článek, patrončecí! :-)
Ayuš | 15. 02. 2019
+snaží se zapamatovat si všechny nové poznatky+ Super článek, Mary! :)
Aimée L. | 15. 02. 2019
1713956614