Domácí úkoly: Trest nebo zábava?

Je to pár dní, co jsem seděla ve Velké síni a několik studentů začalo řešit domácí úkoly. Zjišťovali, jak to komu jde, kolik jich kdo má či jestli je to baví nebo je to pro ně spíš utrpení. Nedošli k žádnému výsledku a tak mě napadlo toto téma trošku proklepnout.

Vybrala jsem si z každé koleje náhodné dva studenty a položila jim čtyři otázky, abych mohla kapitolu Domácí úkoly, nějak objasnit a zjistit, jak to s nimi tedy je.

S výsledkem průzkumu jsem naprosto spokojená. Je vidět, že Hogwarts je místo, kam nás opravdu baví chodit a kde pro nás učení není takové mučení, jako mudlovská škola.

A teď už jednotlivé dotazy a odpovědi zpovídaných.

***

Corvinus Declaratio: Na kolik předmětů a seminářů jsi přihlášen/á? Kolik tedy máš cca úkolů?

Anabella Violette Este: Jsem přihlášená na 3 semináře a tuším 5 předmětů. Úkolů mám tedy poměrně dost... 8 a z toho máme ještě jeden mimořádný, takže celkem 9 úkolů na termín.

*

Cerridwen Lowra Antares: Momentálně tuším na 13 předmětů a 3 semináře. Úkolů mám něco okolo dvacíti.

*

Vivian Adamsová: Mám 4 předměty a jeden seminář. Teď mám i tři mimořádné úkoly.

*

Elizabeth Gibsonová: Přihlášená jsme na osm předmětů a tři semináře. Což dělá 16 úkolů - někde mám i mimořádné úkoly.

*

John Braen Caring: Teď mám přihlášený 1 seminář a 2 předměty a úkoly mám napsané všechny.

*

Bilkis Blight: Jsem přihlášená na tři předměty a v tomhle termínu i na tři semináře. Takže mám asi 8 úkolů.

*

Anita Blakeová: Momentálně jsem přihlášená na jedenáct předmětů a tři semináře - ty plánuji mít tři i v dalších termínech. Co se předmětů týče, uvidím, jak budu stíhat, případně bych si chtěla ještě nějaký přibrat. Abych to shrnula, mám teď tři seminářové úkoly, jedenáct normálních a několik mimořádných... *zamyslí se* Těch je nyní sedm.

*

Justin Angel Sane: Letos na předměty 3 (plánoval jsem původně 1), holt letos je maturita a nic se nemá přehánět, práce je i bez úkolů tady dost... U všech předmětů je běžný i mimořádný, takže celkem 6... Semináře letos přehlížím. *tváří se nevinně*

**

Corvinus Declaratio: Baví tě psát úkoly nebo to pro tebe je spíš povinnost?

Anabella Violette Este: Podle toho z jakého předmětu. Například úkol z Literárního semináře mě bavil, ale úkol z Italštiny je pro mě tedy pořádný oříšek. Baví mě to vyhledávat, ale občas bych si to rozepisování odpustila. Nemůžu si stěžovat a píšu to i celkem dobrovolně.

*

Cerridwen Lowra Antares: Baví mě to, vždycky mě to bavilo a vždycky mě to i bavit bude. Ale jakožto primuska to beru i jako svojí povinnost - chtít po koleji dělat body a sama je nedělat by mi přišlo trapné. Což mi ale nebrání v tom, aby mě to bavilo. *mrkne*

*

Vivian Adamsová: Tohle byly moje první, tak mě velmi bavily! *usměje se*

*


Elizabeth Gibsonová: Jak u jakého předmětu a hodně záleží na zadání. Tam kde je to spíše o fantazii, tam mě to baví víc.

*

John Braen Caring: Úkoly mě baví psát, protože se hlásím na předměty, které mě baví.

*

Bilkis Blight: Když je dobrý předmět, baví mě většina úkolů. Studuju převážně jen to, co mě opravdu zajímá, takže se ta povinnost jakoby trochu spláchne tou zábavou a zájmem, ale někdy je to porod. *zasměje se*

*

Anita Blakeová: Úkoly mě psát baví, kdyby ne, nebrala bych si tolik předmětů. Je sice pravda, že některé úkoly jsou těžší, musí se nad nimi více přemýšlet, či mi prostě nesedí. Ale to není důvod, aby mě úkoly přestaly bavit.

*

Justin Angel Sane: Většinou baví, jinak bych na předměty nechodil. Je ale pravda, že někdy je zadání tak nešťastné, že tě zkrátka nic nenapadá. Stejně tak se někdy člověk dostane do časové tísně (samozřejmě s pomocí lenosti) a pak v neděli večer je to vždycky pěkná otrava.

**

Corvinus Declaratio: Máš nějaký systém na vypracovávání DÚ? Napíšeš je všechny najednou nebo si je rozložíš na těch 14 dní?

Anabella Violette Este: Tak systém nemám. Nejprve si projedu seznam úkolů a potom si vyberu ten, který se mi líbí nejvíce. Ten sepíšu a další den si zase vyberu jiný. Když ale nemám náladu, tak nepíšu úkoly vůbec a někdy se stane, že jich udělám víc za den...

*

Cerridwen Lowra Antares: Nemám systém. Obvykle je píšu poslední víkend ovšem. Prokrastinace vládne světu. *usměje se* Za příklad to nikomu nedávám. *směje se*

*

Vivian Adamsová: Napsala jsem je všechny najednou a ty nějaké, které jsem musela víc propracovat, jsem psala různě. *zasměje se*

*

Elizabeth Gibsonová: Systém? Zatím jsem žádný nevymyslela, protože jsem úkoly dělala hnedka, jak to šlo - vždycky po zápisu. Ale musím říct, že to asi nějaký chtít bude.

*

John Braen Caring: Systém na psaní úkolů nemám. Snažím se to nějak rozvrhnout do těch 14 dnů, ale někdy to nevyjde a dělám je na poslední chvíli.

*

Bilkis Blight: Systém na úkoly mám asi takový - první den termínu se na ně podívám, podle nálady něco udělám nebo neudělám (záleží na čase a náladě), zbytek termínu se fláknu a úkoly píšu až na konci druhého týdne termínu, většinu v neděli. *zasměje se* No a někdy napíšu omluvy a nedělám nic. *směje se*

*

Anita Blakeová: Na začátku roku se vždy snažím si úkoly rozložit. V ideálním případě bych každý den udělala jeden a na víkendy bych si nechala úkolů víc. Je ale jasné, že ne každý den se najde čas či chuť úkol napsat, přesto se ale snažím nenechávat úkoly na poslední chvíli.

*

Justin Angel Sane: Určitě rozložím, nejdříve se snažím dopisovat omluvy z minulých termínů (což ne moc vždy jde, protože omluvy jsou často z důvodu nechuti psát na dané zadání *zasměje se*), pak příjemné úkoly a ty nejhorší nechat na konec. Nikdy jsem nebyl z těch, kteří úkoly napíšou první den termínu, po víkendu se odpočívá (!), výjimkou není ani termín první.

**

Corvinus Declaratio: Teď by mě zajímaly jakékoliv připomínky k DŮ, návrhy, stížnosti, chvála. To je na tobě.

Anabella Violette Este: Tak asi nejvíce se mi líbí úkol od madam Mintaky z lektvarů. Ten mě opravdu bavil. Také na úkol z Démonologie a Drakovědy si nemůžu stěžovat. Daly se lehce vypracovat a nebylo to až tak těžké. Úkol z Literárního semináře byl opravdu trochu těžší, jelikož se svými uměleckými antischopnostmi jsem nebyla se svým dílem vůbec spokojená. A úkol z italštiny je asi ten nejtěžší (a to je první *směje se*), jelikož pojmy, které máme přeložit mi slovníky na internetu překládají až příliš divně na to, abych si myslela, že je mám dobře (nenacházím mezi nimi žádné souvislosti - já - být - tři? to mi nejde moc dohromady).

*

Cerridwen Lowra Antares: Nemám připomínky. *usměje se* Jsem tu už dost let a to, jak je to teď, mi vyhovuje. U všech předmětů vím, co mě na nich bude za úkoly čekat, jak je to s komentáři, s bbčky, s omluvami. Počítám s tím a beru to tak, jak to je. *usměje se* Každopádně jsem ráda, že tu ty úkoly jsou a děkuju všem profesorům, co si s jejich opravou dávají záležet. *usměje se*

*

Vivian Adamsová: Vadí mi, že tam jsou třeba fotografie, když někdo nemá foťák.

*

Elizabeth Gibsonová: Asi nic. Možná jenom to, že občas jsem úplný pako - třeba teď u počtů jsem zapomněla na jeden příklad.

*

John Braen Caring: Myslím si, že úkoly jsou celkem prospěšná věc a neměnil bych. Hlavně jsou velice zajímavé a proto je rád vypracovávám. Což je zajímavé, protože v mudlškole se mi vůbec nechtějí dělat. *zasměje se*

*

Bilkis Blight: Hm, tuhle kolonku si asi odpustím, chválit budu přímo jednotlivé profesory a vytýkat něco nemám ve zvyku. *usměje se*

*

Anita Blakeová: Domácí úkoly se mi líbí, jsou rozmanité, takže si vždy mohu vybrat, jestli mám daný den chuť kreslit, vymýšlet či básnit. Už při psaní úkolu si občas říkám "tohle se mi líbí, jsem zvědavá, co na to vyučující řekne", z toho důvodu se vždy strašně těším na hodnocení. Občas chodí hodnocení pomalu, to však omlouvám, neboť i vyučující jsou jen lidi. Co mě však opravdu mrzí je to, když vyučující nenapíše žádný komentář k úkolu.

*

Justin Angel Sane: Přestože mi některá zadání nevyhovují, je jasné, že se musí pokrýt všechny možnosti tvorby (kresba, úvaha, vyprávění, vyhledávání..) a to je v úkolech vidět. Přibližně vím, co od kterého profesora čekat, podle toho taky vybírám.

***

Po důkladném pročtení všech došlých odpovědí jsem zjistila následující: Počet domácích úkolů na jedno období je pro každého něco kolem 7. Studenti si většinou vybrali předměty, co je hodně lákají, tudíž jsou pro ně velmi zábavné. To ale nevylučuje to, že jsou i obtížné. Většina z nich dělá nejdříve úkoly, které jsou pro ně lehké a až na poslední chvíli dělají ty obtížné. Běžně se neomlouvají a pokud ano, tak minimální procento zabírá lenost. Nakonec, studenti jsou s úkoly spokojeni, mají k nim jen malé výčitky, ale nakonec jsou schopni si s nimi poradit. Ocenili by jen komentáře od profesorů, aby věděli, co je špatně nebo dobře.

A co Ty, máš chuť napsat si nějaký ten úkol?




Zalíbil se ti článek? Vyjádři svůj názor v komentářích, to je totiž to, co autor článku ocení nejvíce! přidat komentář


Tiráž Autor: Annie Reprobate
Vydáno: 2/2012

Komentáře
1714065563