Aké hodnotenie vám asi príde ako prvé

Tak som sa zamyslela - zatiaľ vždy mi prišli najprv hodnotenia seminárov a až potom domácich úloh z predmetov. Rozhodla som sa vypátrať, prečo je to tak. A na čo som (ne)prišla? To sa dozviete v článku!

Ja som taký hĺbavý a zamýšľavý typ. A tak mi nedá spať -a moja sestra vám dosvedčí, že nie vždy v noci spím - že prečo mi najprv chodia hodnotenia seminárov a až potom normálnych úloh. Tak som sa pokúsila niečo vypátrať.
Keď to zhrniem, tak je to podľa nálady učiteľov, ale ich odpovede si prečítajte sami. Aby som vás nenútila čítať všetko, dám iba to nazjaujímavšejšie avec mon komentár a men profesora si tipnite. Veľa šťastia!

**

Musím říct, že nemám žádný vyhraněný obor hodnocení. (Aké zaujímavé a fakt prekvapivé.) Soutěže, semináře i úkoly mají své kouzlo. Vypisuji všechno, protože mě všechno baví. A taky mě baví to hodnotit. (Však ste profesorkou ešte krátko.) Většinou si ale všechna došlá vypracování otevírám hned, jak si všimnu, že nějaká přišla, pročtu si to a pak podle situace buď hodnotím hned, nebo až se sejde více vypracování. (Ach, vy profesori, aké to máte ľahké. Ako sa vám chce. To my aj mudloštiudenti nemôžme. Aká škoda.) Semináře prozatím patří k těm, které většinou hodnotím ihned. (Som si všimla. Aj keď váš seminár som ešte nemala.) Soutěže se rozesílají najednou (tedy jejich vyhodnocení, až to schválí pan David), takže pokud nemá soutěž jen jedno správné řešení, tak hodnotím hned, když je to kreslení či psaní, tak hodnotím hromadně či spíše postupně. (Nekapem, ale nevadí.) Ono záleží také na tom, kolik mi v průběhu dní dorazí, nemám totiž ráda vysoká čísla. (Ani my študenti nemáme radi veľké známky, ale veľké čísla pri počte získaných bodov, hej.) A co se úkolů týče, tak ty zatím hodnotím z valné většiny hromadně, pokud to zadání dovolí, tak někdy i průběžně. Je to různé.
A pořadí, to určují termíny, kdy má co končit, většinou. Já myslím, že je to tedy jasné.
Ale v průběhu termínu těch úkolů moc není, takže je to nakonec ještě výhodnější, hodnotit až po termínové neděli, protože to se na mně sesype 90 % úkolů a hned mám v pondělí co dělat.

*

Vždy záleží na konkrétním zadání a na tom, na co mám zrovna náladu. Na literární semináře musím mít tu správnou náladu, takže ty si třeba nechávám na později, až na ně budu mít dost času a tak. (Stručnejšie to nešlo?)

*

Na každém je něco, co mě baví. (Naozaj?) Své předměty (semináře i soutěže) se snažím vést tak, aby mě opravování bavilo a aby mohla být vypracování pokud možno různorodá. Naštěstí mám v předmětech spoustu kreativních lidí, (Aké zvláštne, nie sú za tým nejaké podvody?) kteří většinou pojmou zadání každý jinak a nemám tedy úkoly, které by byly jeden jako druhý. Na každém je něco osobitého a zajímavého.
Pořadí na opravy nemám, prostě jakou hromádku si zrovna k opravám vezmu, tu mám.

*

Asi nejde vyloženě určit, co opravuji nejraději, vždy záleží na povaze úkolu a na tom, jaké je zadání. Takové obrázky či fotografie se opravují většinou vždy dobře, ale pak jsou i písemná zadání, kde se vždy těším, co si studenti vymyslí tentokrát, a naopak jsou zadání, kde toho vlastně moc vymyslet nejde, tak čtu každý rok desetkrát to samé. (Ale noo, to mi tu netreba slečna. Radšej k veci prosím!) Opravování mě vcelku ale baví, ať jde o cokoliv. (Jejky.) Jak opravuji? Většinou si vezmu všechny úkoly a náhodně nějaký vytáhnu a opravím ho. (Preto nečakajte skoré hodnotenia!) Podle nálady. Někdy opravuji podle jmen, někdy podle toho, co vím, že je za zadání, a někdy jen opravdu náhodně vytahuji úkoly. I když se to někomu opravování neznalému může zdát jako zbytečná práce, někam listovat, otevřít pět úkolů, než ten šestý opravím, tak mě nikdy nebavilo opravovat úkoly podle toho, jak mi je seřadí skřítci, a ráda si vybírám. Přece jen, raději si jednou přečtu vypracování z Lektvarů a potom zas Kočku a potom si prohlédnu obrázky ze Zeměpisu.

*

Nedokážu úplně určit preferenci oprav podle oblasti zpracování - zda semináře, soutěže nebo úkoly z hodin. V poslední době se příliš nevěnuji seminářům a soutěžím (Poslednú dobu tu slečna nie ste skoro vôbec alebo minimálne.), ale to je spíš následkem časové limitovanosti, kdy chci písek v hodinách věnovat poctivému hodnocení výuky a netříštit svou pozornost víc, než je nezbytně nutné.
Semináře a soutěže jsem vždy brala tak trochu za odměnu. Jsou to jednohubky, kde mohu nezávazně, jednorázově otevřít jedno konkrétní téma, opravit ho a na nějakou dobu o něm neslyšet. Z tohoto pohledu mě pak do jisté míry bavilo je opravovat dříve, protože jimi nejsem tak přesycená jako výukou. Ta v průběhu let přetrvává ve stejné podobě, se stejnými zadáními úloh, což trochu zevšední. Navíc přihlásit se o otevření třídy předmětu je závazek na půl roku (Ale máte za to plat! Pozor na to!), zatímco soutěž či seminář může být otázkou třeba 14 dní.
Přesto myslím, že se to nedá takhle úplně dělit. Vždy je to o konkrétním zadání. (Hmmm, zaujímevé) I když si sestavíte předmět skvěle a tak, aby vás jako profesora bavil, najdou se zadání úkolů, která prostě nejsou tak nosná, neplodí tak čtivá vypracování. A naopak - i skvělý námět na seminář či soutěž se může zakalit méně vydařeným zadáním úlohy (Čudujete sa?). I v rámci své výuky tedy opravuji některé předměty v daném termínu dříve než jiné, podle toho, jak mě baví konkrétní zadání.
Pokud student chce upoutat profesorovu pozornost, namotivovat ho k dřívější opravě, musí umět tvořit tak, aby si vytvořil reputaci. Aby se zapsal profesorovi do paměti a bylo proč se na jeho práce těšit. Ačkoli i to není zárukou, protože já a jistě i někteří kolegové si to nejlepší někdy necháváme na konec, jako třešinku na dortu. Vy studenti prostě máte těžký život bez jasného recepisu. (Čo z toho vyplýva? Nič, figa borová!)
Každý profesor má zkrátka jiný styl oprav, vyhovuje mu něco jiného a pozměnit jejich zvyklosti (jako třeba opravu až v termínovou neděli) je trochu boj s větrnými mlýny. Nezbývá než se smířit s tím, že ty body vám stejně jednou přijít musejí a trpělivost drahokamy přináší. (Slečna kolajná nesklamala.)

***

Tak dúfam, že sa vám páčili odpovede od našich geniálnych profesorov a že si z nich zoberete príklad.



Zalíbil se ti článek? Vyjádři svůj názor v komentářích, to je totiž to, co autor článku ocení nejvíce! přidat komentář


Tiráž Autor: Emilie Violet Hopperson
Vydáno: 8/2015

Komentáře
To je skvělým nápadem zpracovaný článek! A ty komentáře mě pobavily, vlastně ty závorky byly lepší než vyjádření, ale pšt!! a můžu hádat, prosím prosím? :))

1) sl Lilienová
2) mdm Ansí
3) netuším
4) sl Tydy
5) to jsem ani nečetla, je to dlouhý, že by slečna Larstonová? :D
Any | 02. 12. 2015
Jejky, mě taky chodí první semináře! Několik profesorů jsem poznala, ale přesto jsou někteří velkým otazníkem. Skvělý článek, který mi mnoho osvětlil. :)
Melanie Lent Lecuss | 27. 11. 2015
1713584089