Řekni mi, co učíš, a já ti povím, jaký jsi

Na naší škole je mnoho profesorů, každý z nich učí svůj předmět a ke každému z nich má zvláštní vztah, takové pevné pouto. Podle toho, co každý z profesorů učí, lze přibližně odhadnout, jaký je ve skrytu duše, jakou má povahu a náturu. Jen pozorně čtěte dál!

V Bradavicích máme nesčetně zajímavých předmětů a každý z nich má svého vyučujícího. Všimli jste si někdy, že profesoři, kteří učí stejný nebo podobný předmět jsou i v duchu sami sobě podobni?

Dejme tomu nějaký příklad... Většina z vás si jistě pamatuje váženou paní profesorku Tari Tinuviel, která je momentálně na dovolené s neurčitým koncem v Mrazáku. Madam Tari vyučovala Numerologii, Astrologii a Taroty. Taroty a Astrologii po ní letos převzala nová slečna profesorka, madam Mintaka Orionis, která také učí Karty Lenormand a Cikánské karty, které jsou Tarotům blízké. Ti z vás, kteří trochu lépe madam Tari znali, si jistě povšimnou podobných znaků mezi madam Tari a madam Mintakou. Obě dvě se svým předmětům věnovaly s velkou vášní, výklady karet prožívají a ke každému z odevzdaných úkolů napíšou dlouhý dodatek, co všechno bylo správně, případně doplní nejasnosti. Obě ochotně poradí v každé situaci.

Povšimněte si, že obě dvě profesorky se zabývají esoterikou a podle toho lze také odhadnout jejich povahu, což je nesmírně zajímavé!

Vydali jsme se na průzkum mezi vzácné pány profesory a paní profesorky, abychom se jich zeptali, proč učí právě svůj předmět, jaký k němu mají vztah a zdali se je to jejich koníček, potažmo zda se tomu věnují i mudlovském světě (pozn.: pouze u předmětů, které by neodhalily totožnost kouzelného světa):

***

Anseiola Renine Ravenclaw:
Nu, vždy jsem chtěla pomáhat mladým autorům s jejich tvorbou. I když je pravda, že hodnotit prózu je vždy na dlouho, jelikož se studentky (převážně, chlapců moc nebývá) většinou dost rozepíší. *usměje se*

Mudlovská antropologie je takový můj koníček. Nemám ráda ty věčné protimudlovské nálady, které se čas od času ozývají v kouzelnické společnosti. Lidé mají sklon bát se toho, co neznají. Buď si nenajdou čas, aby to poznali, většinou se jim do toho zkrátka nechce. Přitom jsou mudlové neskutečně zajímaví a vždy je něco, co se o nich dá objevit a čemu se lze divit. V mudlovské antropologii se také snažím ukázat, že ačkoliv existuje mnoho rozdílů, jsme si s mudly velice podobní.

Taj cizích řečí je mojí zálibou ještě z mládí. Žijeme v heterogenním světě (to znamená, že tu není jen jedna rasa nebo jeden druh živočicha)... Nu a všichni ti "odlišní" mají různé zvyky, různou mentalitu a mluví různými jazyky. Motivací k zavedení tohoto předmětu u nás na škole je mladá generace, která by se měla dívat kolem sebe a ze své přirozenosti se podivovat neznámým věcem, které se pro ně postupně stanou méně tajemné, než se zdály.

V příštím roce bych se taktéž ráda vrátila k výuce Filosofie, kterou považuji za královnu všech věd. Že to zní podivně? Nu, ony se, což vás možná překvapí, všechny vědy původně vydělily z filosofie. Přemýšlení sice může být namáhavé a může z něj bolet hlava, antičtí filosofové ovšem věřili, že filosofování je přípravou duše na smrt. Každý člověk musí umřít, aby udělal místo těm, kdo přijdou po něm. A po smrti? Po smrti nás čeká jen to dobré. Pokud jsme filosofovali opravdu poctivě, dostane se naše duše na Olymp do společnosti bohů.
Filosofie před nás klade mnoho důležitých otázek. Co bude, až nebudu? Odkud se bere duše? Duše a tělo jedno či dvojí jest? A co když v lese spadne strom a nikdo tam není, vydá padající strom nějaký zvuk? Stále je o čem přemýšlet ...

*

David Nekromacer:

Tak začal jsem Astrologií-Čínou, tu jsem popravdě ani nechtěl - původně jsem chtěl obnovit na hradě Astrologii všeobecně, ale jelikož jí ten rok chtěla i Tarí, dostala jakožto zkušenější lektor přednost a já se nechtěl jen tak vzdát, tak vznikla s  jistými ústupky A-Č. Leč o ní zájem asi už upadl, tak nevím, jestli se bude ještě vyučovat.

Dále tu máme Hůlkovědu, ta vznikla také jako snaha obnovit již zaniklý předmět, kdy jsme se celkem v presu dohodli s bývalou fialovou Ann Arcanou, že ji budeme vyučovat spolu - leč ji zlákala vyšší finanční odměna na zahraniční škole a mne tu zanechala uprostřed roku bez svých poznámek a výkladů (já měl původně odučit první půlrok). Nu, ale nějak jsem vytrval.
A jako poslední jsem si před dv2ma (nebo tak nějak) roky přibral Filosofii, aby tu na hradě nevymizela.

V mudlovském životě za svůj koníček Astrologii nepovažuji, je to sice občas zajímavý doplněk, nicméně nic, na co bych se 100% spoléhal to není. Nicméně jsem člověk pragmatický a tak ani využití tohoto v osobním životě vyloučit nemohu. A filosofie je velice zajímavým tématem na rozhovoru - tu a tam, takže také bych ji za nějaký koníček neoznačil.
*

Petula Laskavá:
Učím to proto, že si myslím, že tomu aspoň jakž takž rozumím. Věnuji se totiž v mudlovském životě léčení mudlů a hrozně mě to baví. Tak jsem si řekla, že když budu někdy učit i na této škole, bude to mít jistě vztah k mé osobnosti. Navíc si myslím, že se to vždy může hodit i v  praktickém životě mladých kouzelníků všech zaměření... takže moje volba byla jasná...
*
Mintaka Orionis:
Předměty, které zde aktuálně učím, jsou mé záliby v mudl životě, takže je to moje velká radost a vášeň. Baví mě s tím seznamovat i ostatní a  bavilo mě i vymýšlet osnovy a koncipovat jednotlivé hodiny.
***
Když se také podíváme na profesory, kteří si ke svým předmětům, které sami podle svého vyučují, dostali také předmět po někom jiném, nemají k němu přesně takový vztah jako k těm předmětům, které vyučovali již dříve. Mezi dřívějším vyučujícím a tím, který po něm předmět převzal, lze vypozorovat jisté změny ve stylu výuky a také v přístupu profesora. Vypátrali jsme pár profesorů, kteří svůj předmět po někom „zdědili“ a zeptali jsme se jich, jaký k nim mají nyní vztah.
***

Anseiola Renine Ravenclaw:

Když někdo po někom převezme třídu, očekávala bych, že do toho vnese kus sebe, nový pohled. Nemám ráda, když prostě jen vezme výklady, které tam jsou, a jede podle nich, aniž by něco udělal sám. To odporuje profesní etice. Sama jsem přebrala třídu po madam Angele (Poezii) a koncept jsem předělala více k autorské práci.

*

Mintaka Orionis:

Astrologii a Taroty zde kdysi učila madam Tari. Na její předměty jsem chodila, ale moje výklady jsou úplně jinak pojaté a řekla bych, že dost odlišné. Hlavně u Astrologie si myslím, že se to nedá srovnávat. *rozesměje se*

***

Tohle byl článek k zamyšlení, odpovědi profesorů byly vskutku zajímavé. Lze zde vidět, že každý z profesorů má ke svému předmětu citový vztah a učí ho s láskou. Když porovnáte profesory, kteří si svůj předmět „vymysleli“, či sami zrealizovali, a profesory, kteří jiný předmět dostali po někom jiném, je mezi nimi rozdíl. Ano, „dědící“ profesoři si onen předmět uzpůsobí ke své představě, ale přeci jen, už dostali jakýsi koncept, podle kterého se doteď učilo, a je jen na tom profesorovi, jak s tím bude zacházet, zda je odříká starý výklad, nebo ho obohatí o pár svých dodatků, či ho pošle úplně jiným, svým vlastním a originálním směrem...




Zalíbil se ti článek? Vyjádři svůj názor v komentářích, to je totiž to, co autor článku ocení nejvíce! přidat komentář


Tiráž Autor: Avreya Monowitz
Vydáno: 9/2010

Komentáře
1713902531