TOP TEN hogwartských předmětů!

Zhodnocení hogwartské výuky. Jak moc si profesoři udrželi studenty? Corvinus Declaratio přichází s ojedinělou statistikou oblíbených předmětů. A co víc? Známe i názory studentů!

Blíží se konec výuky, všichni pilně pracují na esejích, případně se odhlašují z výuky nebo se vztekají, že se jim do žádné práce už nechce. Důvod? Nedostatek času, chuti, přebytek lákadel mudlovského světa... A potom to tak dopadá.

Profesoři si co nejvíce udržují své studenty, aby jim neodešli. Však také není divu, když si dáte tu práci s tvorbou vám blízkého předmětu, jehož znalost chcete předat nevinným studentům.

Ideologií Corvina Declaratio bylo pojmout statistiku oblíbených předmětů trochu jinak. Myšlenka původně vznikla již před deseti dny, tedy dříve, než se rozpoutala diskuze ohledně podobně orientované ankety Denního věštce. My jsme se zaměřili trochu jiným směrem.

Vycházíme z předpokladu, že oblíbenost předmětů by se dala soudit i dle toho, kolik studentů předmět dokončuje. Fakt, že u některých předmětů je na konci roku otevřena pouhá jedna třída, ačkoliv na počátku profesor začínal se dvěma, které ani nebyl schopen zaplnit, zatímco jinde se dvě třídy zaplnily okamžitě a bylo třeba ještě otevírat třetí, vypovídá o specifické charakteristice daného předmětu, kterou je jeho oblíbenost.

My jsme však nechtěli soudit na začátku roku. Že studenty láká líbivý popisek v Infu o daném předmětu není podle nás podstatný faktor. Chtěli jsme vidět, jestli ti, kteří si vydobyli otevření další třídy, vytrvají a předmět budou hodnotit i nadále jako líbivý; tedy nebude potřeba třídu opět uzavírat, protože studenti zjistí, že vlastně tak úžasný daný předmět není. A chtěli jsme vidět, jestli zpočátku neoblíbený předmět nebude mít natolik kladné ohlasy, aby se nakonec jeho druhá třída zaplnila a nemusela se zavírat.

Jsme si vědomi četných proti, která v téhle teorii figurují. Jistě, někdo odchází kvůli mudlům a kvůli času a přitom ho předmět skutečně bavil. Jen zkrátka nemá na vybranou. Jinde se zase drží bodohrotiči, kteří často na předmětu nejsou kvůli tomu, že by je bavil, nýbrž proto, že z něj zkrátka vyždímají minimálně těch 15 bodů za 14 dní.

Stojíme si ale za tím, že se stále jedná o menšinu studentů. A většina tedy o setrvání na předmětu může rozhodnout sama a rozhoduje i dle svých preferencí, protože předmětů nemají přehršel a mohou si v menším množství více vybírat (když víte, že chcete pět předmětů, máte šanci vybrat si předměty pro vás zábavnější, než lidé, kteří vědí, že jich chtějí dvacet, a tolik na výběr nemají).

Pak už přicházejí do hry jiné faktory. Oblíbenost totiž neznamená nezbytně kvalitu. Každý předmět může být oblíbený pro nějaký jemu specifický aspekt. I z toho důvodu jsme po vyvození TOP desítky vybrali z každého z prvních pěti předmětů jednoho studenta, kterého jsme se otázali na přiblížení toho, co jim na předmětu přišlo nejzajímavější.

Nyní se ale pojďme podívat na náš

TOP 10 předmětů ročníku Zimy 2011

***

1. místo: Nauka o fobiích (BcM.  Selena Enail Smithová) - 23 studentů

2. místo: Lektvary (Dr.M.  Mintaka Orionis,  CScM.) - 21 studentů

3. místo: Latina (MrPh.  Filius Orionis) - 20 studentů

*

4. místo: Starodávné runy (Dr.M.  Mintaka Orionis,  CScM.) - 18 studentů

5. místo:

* Barvokouzlení (MrPh.  Filius Orionis) - 17 studentů

* Kouzelné formule (MrPh.  John Werewolf) - 17 studentů

6. místo: Zvěromagie (BcA.  Kris Glowr,  CScM. & Janel Weil,  ak.Č.) - 16 studentů

7. místo:

* Bylinkářství (Dr.M.  George McBrave,  CScM.) - 15 studentů

* Létání na koštěti (Mg.Č.  Elle Sutherland,  pr.sp.M.u.) - 15 studentů

* Taj lesa a jeho života (BcA.  Kris Glowr,  CScM. & MrPh.  Letitia te Tiba,  R.R.) - 15 studentů

8. místo: Kouzelnické instituce (Janel Weil,  ak.Č.) - 14 studentů

9. místo:

* Literární seminář (RNDMr.  Anseiola Renine Rawenclav,  CScM.) - 13 studentů

* Kouzelnické kulinářství (BcA.  Aki san Marino,  Mn.) - 13 studentů

10. místo:

* Astrologie (Dr.M.  Mintaka Orionis,  CScM.) - 12 studentů

* Obrana proti černé magii (Bc.  Midar Kilahim,  CScM.) - 12 studentů

***

Jak je vidět, profesorka Mintaka Orionis si ukořistila hnedmintaka.gif tři pozice v první desítce. V závěsu za ní je pak její bratr, Filius Orionis, se dvěma předměty v první desítce. Za zmínku stojí i dělená třetí pozice Janel Weil a již nepřítomného profesora Krise Glowra. Janel Weil obsadila jednu pozici se svým předmětem a druhou s předmětem převzatým v pátém výukovém termínu. Kris Glowr odučil čtyři termíny, než své předměty předal dalším, ale oba tyto předměty se dostaly do TOP 10.

Samozřejmě bychom mohli polemizovat nad výše uvedeným hodnocením, neboť každý profesor může učit jiný počet předmětů a má tedy odlišné šance na počet umístění v první desítce. Věříme ovšem, že pokud profesor učí předmětů více a více z nich se objeví v TOP 10, už to vypovídá o jisté záruce oblíbenosti a specifickém typu kvality daných předmětů.

Nyní se ovšem pojďme podívat na bližší zpětnou vazbu studentů o prvních pěti nejoblíbenějších předmětech.

***

Corvinus Declaratio: Proč sis vybrala právě tento předmět?

Nauka o fobiích (1. místo) - Bilkis Blight: Zajímalo mě, jaký bude.

Lektvary (2. místo) - Sophia Glis Glisová: Lektvary jsem si dosud nikdy nezapsala, ačkoli jsem měla za sebou už čtyři roky studia, protože mě anotace předmětu prostě předtím nezaujala, připadalo mi, že se tam učí leda o nějakých mudlovských odvarech z bylin. Letos ovšem převzala výuku madam Mintaka a v informacích o předmětu se slibovala práce ve školní laboratoři. Kdokoli z rodiny Orionisů je pro mne zárukou kvality a tak jsem byla fakt šťastná, že jsem si zápis do lektvarů nevyplýtvala někdy předtím! Měla jsem strach, jestli se do třídy pro velký nával vůbec dostanu, takže mám dojem, že to byl první předmět, který jsem si letos zapisovala.

Latina (3. místo) - Katelyn Auster: Latinu jsem si vybrala, protože mě zaujala možnost učit se docela užitečný a známý jazyk, který bych se jinak u mudlů zatím učit nemohla.

Starodávné runy (4. místo) - Chiara Cheisseová: Na runy jsem se přihlásila proto, že mě hodně baví. Studovala jsem je už dřív pár let na jiné škole a přirostly mi k srdci. Ráda píšu runovým písmem, ráda z nich zkouším věštit. Umím zatím jen jednodušší metody a doufám, že se tu naučím i ty složitější. Každopádně mě vše okolo run zajímá, takže když jsem objevila, že se letos předmět otevřel, skočila jsem po něm.

Barvokouzlení (5. místo) - Esperanza Milagrosa: Předmět jsem si přihlásila dodatečně, poté, co mi kamarádka řekla, že je jednoduchý a zábavný.

Kouzelné formule (5. místo) - Kristie Smithová: Slyšela jsem pár doporučení a popis předmětu mě vážně zaujal, tak jsem se přihlásila a plánuji i další ročník. *usměje se*

***

Corvinus Declaratio: Co tě na předmětu nejvíce zaujalo?

Nauka o fobiích (1. místo) - Bilkis Blight: Předmět mě zaujal tak nějak celkově, takže se nedá říct, co nejvíc.

Lektvary (2. místo) - Sophia Glis Glisová: Lektvary jsou klasická kouzelnická disciplína, takže jsem je studovat chtěla už dávno, ale rozhodující pro mě byla osobnost profesorky a avizované nové pojetí předmětu.

Latina (3. místo) - Katelyn Auster: No, tam ani nebylo tak nějak něco extra úžasného a naopak zase otravného. Ale stejně se mi tento předmět hodně líbil, byl mi užitečný a nejspíš bych ráda pokračovala v druhém ročníku.

Starodávné runy (4. místo) - Chiara Cheisseová: Nejvíc zaujalo? Prostě všechno. Tento předmět je skvělý. Taky jsem byla ráda, že tento předmět učí mdm. Mintaka. Patří k mým oblíbeným profesorům.

Barvokouzlení (5. místo) - Esperanza Milagrosa: Líbí se mi náplň domácích úkolů, ráda si hraju v grafických programech.

Kouzelné formule (5. místo) - Kristie Smithová: Výklady, úkoly, prostě všechno.

***

Corvinus Declaratio: Podle čeho si vybíráš předmět (obtížnost, obsah...)? bilkis.gif

Nauka o fobiích (1. místo) - Bilkis Blight: Předměty si vybírám podle nálady a podle toho, jestli mě problematika v nich probíraná nějakým způsobem zajímá.

Lektvary (2. místo) - Sophia Glis Glisová: Většinou si vybírám podle profesora – buď pokud je to můj vyloženě oblíbený vyučující, tak se k němu přihlásím na cokoliv (tak jsem dokonce onehdy u madam Angely Grey-Slytherin vystudovala celý ročník Japonštiny, protože to byl jediný předmět, který jsem u ní neměla vychozený). Nebo naopak, pokud přijde nový profesor, snažím se k němu dostat, protože jsem zvědavá, jaký bude – a noví profesoři se taky vždycky hodně snaží, takže bývají jejich hodiny takové plné nadšení. Anebo, pokud jsem u někoho ještě nic nestudovala, tak ho chci také poznat. Anebo mi někdo ten předmět doporučí. Podle obsahu (názvu) jsem vybírala spíš hlavně v 1.a 2. ročníku, to jsem si brala takové ty klasické kouzelnické předměty, jako je Létání na koštěti, OPČM a tak… No, vlastně také se většinou snažím pokračovat, pokud má předmět další ročník… A pokud se objeví nový předmět, který mě obsahem zaujme, tak tam taky chci… Koukám, že těch kritérií je opravdu hodně a asi to je taky důvod, proč se každý rok zapřísahám, že si nevezmu víc než dva-tři předměty, protože víc nemůžu stíhat, a pravidelně neodolám a končím průměrně s osmi. Víc bych ale doopravdy nezvládla a hrotiči s několika desítkami předmětů jsou pro mě nepochopitelní…

Latina (3. místo) - Katelyn Auster: Zrovna tento předmět jsem si vybrala podle obsahu, jak už jsem říkala. A těžký byl tak napůl, asi jako u všech jazyků se mu prostě musí věnovat větší pozornost, pokud to má mít nějaký smysl a nejen těch patnáct bodů za úkoly.

Starodávné runy (4. místo) - Chiara Cheisseová: Určitě si vybírám podle toho, co mě baví a zajímá. Určitě se dívám na info o předmětu, jestli to vypadá, že předmět bude takový, jak od něj očekávám. Z toho důvodu třeba nechodím na věštění, které by mne lákalo, protože v popisu jsou jen metody, které mne moc nelákají a ty lákavé nikoli.
Taky se dívám, kdo předmět učí. Někteří profesoři mají výklady poutavé, jiní příliš zdlouhavé a nesedí mi jejich styl. U jiných zase bývají úkoly, které mi nesedí. Letos jsem třeba zvažovala, zda chodit na Teorii famfrpálu, protože loni mne hodiny paní profesorky z Syrové magie neoslovily. Ve famfrpálu jsem však příjemně překvakristie.gifpená.

Barvokouzlení (5. místo) - Esperanza Milagrosa: Podle domácího úkolu.

Kouzelné formule (5. místo) - Kristie Smithová: Podle toho, jak je hodnotí ostatní, a podle toho, na co se předmět nebo profesor zaměřuje.

***

Corvinus Declaratio: Udržuje si vás pan/í profesor/ka ve výuce dobře?

Nauka o fobiích (1. místo) - Bilkis Blight: Slečna profesorka je příjemná a vyučuje dobře.

Lektvary (2. místo) - Sophia Glis Glisová: Myslím, že můžu říct, že jsem s výukou paní profesorky maximálně spokojená. Dovede i příjemně trošku pouštět hrůzu a trousit jízlivé poznámky, což podle mě utužuje autoritu, a výuka je opravdu pestrá a nejednotvárná, střídají se hodiny v laboratoři i praktické pokusy s mudlovskými běžně dostupnými matériemi, úkoly nejsou jenom psací, ale i kreslicí a „domácí pokusy“, což mi ohromně vyhovuje.

Latina (3. místo) - Katelyn Auster: Hehe, nevím přesně jak mám pochopit výraz "udržuje". Ne, opravdu tam p-sor Filius neběhá s hřebíky a kladivem a nepřibíjí mě k lavici, abych hlavně neutekla. Na druhou stranu jsem neměla nějakou chuť tento předmět opustit, nejspíš si mě vážně držel dobře.

Starodávné runy (4. místo) - Chiara Cheisseová: Myslím si, že mdm. Mintaka se o své studenty stará dobře. Její výklady jsou poutavé, rozdílné (ne monotónní). Také úkoly jsou různého charakteru, aby zaujaly všechny. Pokaždé nějaký sedí někomu víc, někomu méně, ale snaží se nadchnout všechny. Také se mdm. Mintaka snaží zjišťovat, co nám na jejích hodinách sedí, co bysme chtěli změnit, aby mohla na naše potřeby reagovat.

Barvokouzlení (5. místo) - Esperanza Milagrosa: Nevím, co tím je myšleno.

Kouzelné formule (5. místo) - Kristie Smithová: No zatím se mu to povedlo. *směje se* V, jak jinak.

***

Corvinus Declaratio: Jaký myslíš, že je to pocit, když se ti studenti postupně odhlašují z výuky a ty jsi pro ně udělala maximum?

Nauka o fobiích (1. místo) - Bilkis Blight: Jaký je to pocit? Mno, asi hloupej. Ale odhlašovalo se vždycky a moc bojovat se proti tomu nedá.

Lektvary (2. místo) - Sophia Glis Glisová: Určitě to musí profesora moc mrzet, musí se ale zamyslet, čím to může být - zda nebyla třeba jeho výuka příliš náročná vzhledem k věku žáků, nebo jestli se třeba nenudili sáhodlouhými teoretickými výklady. Velice často ale je vina na straně studentů, kteří jsou prostě líní se namáhat nebo si předem pořádně nezjistí, co se v daném předmětu učí, a pak je to nezajímá, anebo je to pro ně moc těžké… Takže asi je rozdíl, jestli se odhlásí nějaký flink anebo student jinak známý jako vynikající. To druhé musí být pro profesora velice frustrující, ale asi nezbývá nic jiného, než se nad osobní pocity trochu povznést a jít zkrátka dál. Pokud ví, že udělal pro studenty maximum, tak se musí se situací nějak vyrovnat. Příští rok třeba bude mít studenty lepší. A pokud ví, že nějaké rezervy ještě má, tak pro další školní rok může výuku trochu poupravit, aktualizovat…

Latina (3. místo) - Katelyn Auster: No, nejspíš je to taková nevděčná práce. Myslím, že je tady spoustu vytrvalých studentů, kteří tam po celý ten rok zůstanou a budou si psát s klidem úkoly, ale bohužel jsou tady i takoví, kteří si naberou dvacet předmětů, a potom je během roku odhlašují, dokud jim nezůstane jen jeden. Je to docela smutné, protože takhle se na začátku roku do některých tříd nedostanou ti, kteří o ten předmět vážně stojí a zároveň je to zklamání nadšených profesorů z faktu, že mají plnou třídu. Myslím, že by se taková věc měla brát prostě s nadhledem, ono zase když nějaký profesor dělá maximum pro tu třídu, tak si myslím, že se vždy najde minimálně jeden člověk, který ocení spíš kvalitu výkladů nad kvantitou bodů.

Starodávné runy (4. místo) - Chiara Cheisseová: Určitě to není dobrý pocit. Profesor by mohl propadnout splínu a mohlo by ho to demotivovat. Chápu, že někdo si třeba od předmětu sliboval něco jiného, nebo nestíhá a musí se odhlásit. Ale určitě by to měl profesorovi napsat, proč se odhlašuje, aby si profesor nemyslel, že to je jeho chybou. Uvědomuju si, že loni jsem se odhlašovala také, školu jsem ke konci roku flákala a profesorům jsem nepsala. Teď mě to mrzí, že jsem se chovala tak nezodpovědně. Přeju profesorům, aby takových studentů, jako jsem byla já, měli co nejméně.

Barvokouzlení (5. místo) - Esperanza Milagrosa: Tak nejspíš to zamrzí, o to víc, když student nemá tu slušnost alespoň napsat dopis, proč se odhlašuje. Důvody mohou být různé, pak to možná "bolí" méně, než když se student odhlásí jen tak.

Kouzelné formule (5. místo) - Kristie Smithová: Zklamání, ale zároveň radost, že budu muset opravovat méně úkolů.

***

Mnohokrát děkujeme respondentům za jejich čas a úsilí při zodpovídání našich otázek! Mohli jsme zde spatřit počáteční impuls k přihlášení díky poutavému popisu předmětu, dobré pověsti vyučujícího či dokonce již v úvodu zmíněného doporučení od spolužáků, kterým se předmět zalíbil.

Co se týče otázky, čím profesor v předmětu zaujme, je to poněkud obšírnější. Znovu byla zmíněna profesorova pověst, kterou si nápaditostínovým pojetím svého předmětu (př. madame Mintaka v Lektvarech) plně zasluhuje. Často se také ale jedná o předmět jako takový, jak tomu je v případě Katelyn Auster a Latiny. Pokud se předmět točí kolem zajímavé disciplíny a je podán kvalitní formou, která opravdu naučí, zájemci, kteří mají k disciplíně opravdu vztah, na předmětu rádi setrvají.

Na závěr snad už jen můžeme shrnout pomocí vypíchnutí několika názorů našich respondentek, že pokud si chce profesor opravdu studenty udržet, je základem, aby daný předmět bavil zejména jeho. To se pak pozitivně otiskne do formy, jakou předmět zpracovává, a nadšení a inovace v dané disciplíně studenti dovedou ocenit. Je to jeden z důvodů, proč jsou oblíbené předměty nových přírůstků profesorstva, kteří mají ve svém novém poli působení dostatek elánu, sil a kreativity. Profesoři jistě potvrdí, že tato ideologie funguje i obráceně; když studenta předmět baví, je to znát na jeho úkolech, které je radost číst.

Přejeme tedy všem čtenářům rozvážnou ruku při volbě předmětů do dalšího roku, profesorům pak mnoho nadšených studentů, kteří budou předmět navštěvovat rádi. Zase za rok u statistik na shledanou!




Zalíbil se ti článek? Vyjádři svůj názor v komentářích, to je totiž to, co autor článku ocení nejvíce! přidat komentář


Tiráž Autor: Brianag Mac Coileáin & Larrie Larstonová
Vydáno: 2/2011

Komentáře
Tak od toho, aby se vědělo, o čem v předmětu jde, jsou zase infa o předmětu, která jsou podle mě v poslední době docela napsána tak, aby něco říkala :)
Ale jo, je spousta lidí, kteří jsou líní ho číst :D
Janel | 25. 01. 2011
Ono taky když se řeknou třeba ty Lektvary, tak většina lidí tuší, o čem to bude, ví to skoro jistě, co se zhruba probírá, ale u některých předmětů bych, jako nováček, ohadovala hůře, o čem předmět je, řekla bych :)
Madi | 24. 01. 2011
A navíc, jsem-li nováček, očekávám že se na kouzelné školu budu učit hlavně ty lektvary, formule ... prostě ty provařené předměty z HP. A to je také jeden z důvodů, pro který si je lidé zapisují.:)
Ansí | 24. 01. 2011
Jdu souhlasit s oběma stranami zároveň :)
S panem Renine, že předměty jsou různé, a s Larií a článkem, že článek měří oblíbenost.

-Nevím, jak velký vliv mají inovace stejným vyučujícím, čekala bych, že dost malý - pokud ho někdo vystudoval, změny ho nezajímají. Pokud ne proto, že se nedostal, nezajímají ho a chce tam, pokud ne proto, že ho nezajímal, nevšimne si jich.

Řekla bych, že zeměplocha zajímá nějakou malou část každého ročníku - a proto se v prvních letech vyčerpaly nashromážděné zásoby jeho potenciálních studentů, a nových zájamců přijde jen pár. Oproti tomu lektvary, formule, opčm, létání na koštěti,.. jsou typicky Potterovské předměty a proto na ně na potterovské škole půjde více lidí (na prachetovské by to bylo opačně), mají větší potenciální skupinu v každém ročníku.

Takže pokud při měření oblíbenosti vyhráli noví učitelé a typicky kouzelnické předměty, nevidím na tom nic nenormálního, divného, nebo proti tomu, že článek zkoumá aktuální oblíbenost předmětů.
V tomto kontextu, se ukázalo, že Taj lesa a Literární seminář jsou dvě stálice, které si své místo v širší špičce drží dlouhodobě.

Jinak, moc se mi na článku líbí, že kromě statistiky přinesl i reakce studentů, dost to říká o tom, proč je ten předmět tak úspěšný, a pro mě je to inspirace do příštího roku.
Queti | 24. 01. 2011
S tim s vami nemuzu souhlasit. Nemuzete srovnavat formule a treba zrovna zemeplochismus. Zemeplochismus je predmet, ktery ma presne dane zaklady a probira fakta, ktera se nemeni. Tudiz neni mozne ho prekopavat kazdy rok a kazdy rok v nem delat zmeny.

A jen tak mimochodem - kazdy rok nam na skole zustane maximalne 10-15 aktivnich novacku a vetsina nasich studentu zustava z let minulych...a ja pochybuji, ze vsichni tito novacci maji prehled v predmetech a nevybiraji si predmety ke studiu na zdar buh podle toho, jak ja zaujme info, popr. tema.

Lektvary, ackoliv jsem je podle ohlasu zrejme nepojal moc dobre (ale kazdy ma svuj vkus), mely vzdycky na zacatku roku plne tridy. A to se spouste studentu nelibilo jak jsem je ucil ja. Mnohdy to neni o obmenach, ale take o samotnem nazvu a popularite predmetu.

Renine | 22. 01. 2011
jinak holčina coileáinovic i larstonovi jsou šikovné, moc pěkný článek
EAN | 19. 01. 2011
Chci si taky přiložit své polínko do ohně. Souhlasím s Larrie a Queti.
EAN | 19. 01. 2011
Uvedeme-li si příklad, Kouzelné formule. Na tento předmět jsem chodila už já v roce Léto 2008. V té době byl velice oblíbený a to už rozhodně není nedávná doba. Přesněji řečeno, je to těch šest let.

Mezitím si Formule prošly změnami, inovacemi, obměnami. Dnes jsou stále v této první desítce. Vždy byl docela dost frekventovaný a neřekla bych, že příval nových studentů zamezí tomu, aby se na předmět hlásilo tolik lidí, protože "už ho mají v podstatě všichni vystudovaný". Každým rokem nám přibude několik desítek nových studentů, do toho určitý předmět má každý rok jen zlomek aktuálního studenstva hradu. Takže nemohu souhlasti s výrokem, že mi na předmět lidi nechodí tolik jen proto, že ho mají vychozený. :) Určitě se samozřejmě od cílové skupiny odečtou ti, kteří předmět již studovali, nicméně jsou nahrazeni novými. :)
Larr | 19. 01. 2011
Já bych řekla, že tohle je sporné. :)

Samozřejmě, TOP 10, trend, popularita, nové předměty... to vše přitahuje. A starší předměty se okoukají. Pak ovšem přichází na scénu to, o čem jsme mluvili ve článku - inovace, nové náměty, úpravy předmětu dle aktuálnosti, protože "před šesti lety" byly poměry a nároky a trendy prostě jiné. Neříkám, že na tom to vše stojí, ale nemyslím si, že je v tomhle člověk úplně bezbranný.:)

Nicméně my jsme v článku rozhodně netvrdily, že "toto je deset nejkvalitnějších předmětů na Hogwarts, pojďte se všichni podívat". A řekla bych, že reflektivností článku se to odráží, tak to tak prosím vás nevnímejte. ;) My nejsme pitomí, i když vám se to tak může zdát ;) Obzvlášť nemůžete-li svůj předmět v tomto seznamu najít.

Nicméně souhlasím plně s výrokem Queti. :)
Larr | 19. 01. 2011
Myslim, ze Ansi a Queti to vyjadrily stejne, jak to citim ja :) Pred sesti lety jsem mel otevrene tri tridy Zemeplochismu a prakticky plne, je uplne prirozene, ze v soucasne dobe uz muj predmet neni nijak popularni, kdyz ho ma vetsina studentu vystudovany :) Jinak samozrejme, je to vynikajici clanek a ja muzu jen zavidet, jaky maji Orionisovi talent ,)
Renine | 19. 01. 2011
Já to nemyslela zle, jen říkám, jak to vidím.
Ansí | 17. 01. 2011
Tohle je zajímavý nápad - a myslím si, že něco opravdu určuje, a to něco jako "předmět roku" - jednoduše řečeno módní trend. Už proto, že většina předmětů, které se tady chytly jsou novinky, maximálně druhým rokem vyučované...
Queti | 16. 01. 2011
Jsem moc rád, že jsou předměty takto oblíbené a přeji Janel a Letti jen ať ve své práci pokračují nadále, porotože se této práce ujaly naprosto perfektně a mockrát jim děkuji..

A všem přeji úspěšné pokračování :-) Myslím naVás :-) Mějte se krásně..
Kris | 16. 01. 2011
Ansí, to je samozřejmě tvůj názor :)) ale já si myslím, že nikdy neuděláš plně objektivní hodnocení předmětů :-)
A Corvinus se rozhodl posuzovat dle tohoto údaje :)
John | 15. 01. 2011
Madame Ansi, děkujeme za hezký názor. :)
Larr | 15. 01. 2011
Myslím si, že to, kolik zůstalo studentů ve třídě, není směrodatný údaj. Někdo studenty s Téčky vyhazuje, jiný si je tam nechává. Někdo má polovinu třídy zmrzlou atd ...
Ansí | 15. 01. 2011
1713610248