Když už musíme, podvádějme aspoň s trochou inteligence

Říká se "dvakrát měř, jednou řež". Myslím si, že toto přísloví bychom si měli všichni napsat zlatým písmem nad postel, aby se nám pořádně vrylo pod kůži.

To, že se na Hogwarts podvádí kdykoliv a kdekoliv, je snad jasné každému. Začíná to úkoly, pokračuje přes soutěže a končí až kdo ví kde. Nutno podotknout, že toto chování není vlastní každému a ne všem se líbí. Nicméně je to nedílná součást života na Hogwarts.

Kdybych to měla vzít z té druhé stránky, tak kdo z čtenářů tohoto článku může s rukou na srdci říct, že se ho to opravdu nikdy netýkalo a vždycky byl poctivý? Než tedy přejdu k jádru pudla, ráda bych zdůraznila jeden citát: „Kdo je bez viny, nechť první hodí kamenem.

***

Nicméně v poslední době všem podvodům nasadila korunu jistá Marylin Cuthbert. Chápu, každý chce vyhrát, ale odkazovat na svůj model přímo U Chytráka, je vrchol… Jenom si nejsem jistá, zdali podvodu nebo hlouposti. Když už tedy chcete za každou cenu vyhrát, sdělujte si tyto citlivé informace třeba po krbech. Tak nebudete nikomu na očích a na váš malý podvůdek se nepřijde. Tedy za předpokladu, že vás váš kamarád nenapráší.

***

Malá dokumentace:

Inzerát U Chytráka

Inzerát U Chytráka

*

Model č. 19

Model č. 19

*

Marylin Cuthbert

Marylin Cuthbert

***

Na závěr bych chtěla říci, že by měla být výše zmíněná slečna ze soutěže vyloučena. Tím by se vyslal jasný signál pro všechny, který by jednoznačně hlásal: „Tak to tedy ne!“

Doufám tedy, že Čaropřehlídka není pouze o tom, kdo má kolik kamarádů a přátel.

Všem ostatním soutěžícím přeji, aby z naší galerie modelů vyhráli opravdu jen ti nejlepší.




Zalíbil se ti článek? Vyjádři svůj názor v komentářích, to je totiž to, co autor článku ocení nejvíce! přidat komentář


Tiráž Autor: Elanius Aine Neil
Vydáno: 19. 1. 2011

Komentáře
No bóže, tak si udělala reklamu. Puste si někdy televizi a pukne vám hlava :)
Kdo z vás nikdy ve škole nepoužil tahák nebo si nestáhl obsah knihy z netu? To je podfuk! Ale udělat si reklamu... pánové a dámy, přestaňte se nudit a kupte si medvídka mývala :)
Grep | 31. 01. 2011
Někdo se v hádání se koukám vyžívá.

No, ale ty články měly za následek spoustu nešťastných lidí. Což mi zrovna nejlepší nepřijde.

Ansí | 22. 01. 2011
To bude hádek :D Už aby to bylo :D
James | 22. 01. 2011
no, a ještě k těm hodnotícím článkům jiných projektů :) Ten seriál nekončí a hodnotit budeme určitě i naše Hogwarts :)
John | 22. 01. 2011
Ansí, ty jsi novinářka a nepoznáš sarkasmus, nadsázku a řečnickost nadpisu? To mne mrzí.

Jinak nevím, z těch článků byl přehnaný možná ten o ebradavicich, to bych ještě uznal. Ale co se týče článků o Mistrech meče či i Super Bradavicich... Tam nebylo nic moc, co vytknout, ty měly všechny poznatky podložené obrázky... Fakt bych neřekl, že tam někdo porušil novinářskou etiku, kterou se tu oháníš.


John | 22. 01. 2011
Slečno šéfredaktorko, vydávat články, které už svým pouhým nadpisem svádějí k podvádění? No kde to jsme? Nebo poštvávat proti sobě lidi, protože dělají věci jinak, než by se vám chtělo? Pak si vezměte, že Hog budou chtít s někým spolupracovat - a třeba narazí na bariéru nepřátelství. Chápu, že na novinách máte dost práce, ale prostě by se hodilo dodržovat nějakou novinářskou etiku. A nechodit po internetu a nedělat Hogwarts nepřátele skoro kam vlezete. Za to vám opravdu člověk poděkovat nemůže. To jsou jediné výtky, které mám. Jinak je CD docela kvalitní časopis.
Ansí | 21. 01. 2011
No právě to je na tom to smutné, že už to ani jinak nejde :)
James | 20. 01. 2011
Pane Jamesi, k tomu, jestli je to smutné (a teď nebudu mluvit k téhle soutěži na hog) - mně to ani nepřijde, je holt taková doba, že pokud nesednete a neobešlete všechny známý, nevyvěsíte to kdekoli...tak prostě nevyhrajete a tak to prostě je ;)
Elerin | 20. 01. 2011
No, popravdě, v článku zazněla ostrá slova a vůbec se mi nelíbí název - "Když už musíme, podvádějme alespon s trochou inteligence". To, že Marylin podala inzerát u Chytráka, přece neznamená, že je hloupá..a co si budeme nalhávat, tohle název článku tvrdí. Nesouhlasím s tím, že chtěla získat hlasy tímto způsobem - ale jak už tu zaznělo, vsad'te se, že minimálně čtvrtina lidí přihlášené v Čaropřehlídce tohle dělá, akorát jiným, méně nápadným způsobem. Možná to bylo myšleno jako vtip - koneckonců co jiného značí smajlík - ale j třeba uvědomit si, že ne všichni mají smysl pro humor a ozvou se i jen proto, aby někdo náhodou opravdu nezahlasoval. A jsem fakt ráda, že je tu zase aféra..poslední dobou jsem se tak nudila,... :D
Linn | 20. 01. 2011
Marylin, to chápu, že nečetla, já byl spokojený už po tvém asi druhém komentáři (nebo který to byl), který tady zněl snad i nejrozumněji :)) To jsem jenom reagoval na to že se to prý nikde nepsalo a tak..

Madam, a není to trochu smutné, že už se to bere jako přirozené?
Myslím že propagace cizího modelu by Elan v úplně stejném názoru nezabránila :D
A žaloby..věštec taky neplatil :D
James | 20. 01. 2011
Heh...být Marylin slavná osobnost, tak už má Corvinus na sobě několik žalob a platí jak mourovatý =D
Mně tohle akorát děsně připomnělo ty mudlovské časopisy, se kterými mají slavné osobonosti problém ;)

Jinak ještě jeden poznatek - každý, kdo se v poslední době účastní podobných soutěží, kde se musí posílat hlasy, tak si reklamu dělá kdekoli to jde. Znám spoustu příkladů i od mých mudlovských přátel. Teď je to tak typický jev, že to už se snad nedá nazývat ani nesportovním chováním - ale zcela přirozeným ;)

btw 2 - zajímalo by mě, co byste dělali, kdyby č. 19 nebyla Marilyn, ale kdyby jen propagovala model někoho jiného 8-)
Elerin | 20. 01. 2011
Larr, jen by mě třeba osobně víc potěšilo, kdyby upozornila nejdřív mě, že to je podle ní špatný :) Ono to neni moc příjemný přečíst si o sobě, že je člověk "podvodník a k tomu hlupák" :)

Navíc je mi líto, že tím člověk ztrácí tu iluzi "bezpečné atmosféry" na Hog, kde si připadal svobodně, bez toho rizika "když se zachovám jinak než stádo, budu brán za vyvrhela"... Na Hog se mi právě vždycky líbilo, že je jedno, jestli jsi "zombie nebo kočkodlak" a všichni tě berou. Bohužel to asi neplatí o všem :)

Jamesi, já třeba informace u první ani druhé přehlídky nečetla, četla jsem info až teď u třetí a tam jsem si ničeho takového nevšimla. Kdybych si to všimla, jsem si docela jistá, že bych to respektovala :) Pro jistotu jsem to teď pročítala znovu a tak to tam letos buď opravdu není nebo jsem slepá :D
Marylin | 20. 01. 2011
Jamesi :))

Já si hlavně myslím, že účel článku byl splněn. Elan napsala o něčem, s čím nesouhlasila, poukázala na zdánlivý problém. Článek následně vyvolal diskuzi, v němž bylo aktérce článku vysvětleno, jak to chápají jiní členové hradu a jeden z ogranizátorů akce. Ačkoliv to vysvětlení bylo radikálností jiné než znění článku, proběhlo na základě subjektivního poukázání na problém. V té diskuzi Marilyn uznala, že na základě úhlu pohledu "nesportovní chování" může její počin působit nepěkně. A na základě diskuze, ne článku, svůj inzerát stáhla.

Já myslím, že to už by mohlo být považováno za nějaký přínos a můžu dle toho v pohodě soudit, ačkoliv se třeba neztotožňuji s článkem autorky. Ale diskuze, kterou vyvolala, pro mě byla obohacující. A o tom to je taktéž. :))
Larr | 20. 01. 2011
Podvodu možná ne, ale například to, že soutěž probíhá anonymně, napsáno bylo, u první přehlídky. Stejně jako to, že se tak děje kvůli regulérnosti soutěže. A když se to nedodrží, regulérnost bere za své a to, i když bych taky nemluvil hned o podvodu, už trochu nesportovní je, ne?

Ale pokud to autorka bere jako podvod, nezbývá jí než to tak napsat, když už o tom píše. Navíc zrovna její styl všichni znají, trochu radikální názor se dal čekat. A jak říkám, ať už je její názor jakýkoli, napsala ho tak, že se "šustlo" a deset lidí o tom okamžitě napíše pět stran řečí..kterému časopisu se to poštěstí? :))
James | 20. 01. 2011
A však já si veškeré přízně vážím a jsem ráda, že se k nám rádi vracíte. :)) To zas ne že ne, naopak. Ale musím a chci hájit zájmy svých redaktorů.

Tahle věta, přiznávám, je hodně ostrá. Ale to je ostré brko Elan, neobchází horkou kaši a řekne věci tak, jak je vidí. A spoustě lidí se to příčí, jiní to ovšem zase oceňují. Já jen cítím potřebu poukázat na subjektivitu. Když řeknu "tenhle předmět nasadil korunu všem příšerným předmětům, které kdy u nás byly", pořád vyjadřuji svůj pocit. V tomhle nevidím nijaký velký rozdíl, ale chápu, že je to věta sporná a dá se o ní smýšlet různě. Uznávám chybu v tom, že jsme na to neupozornili a neudali směr, jakým je třeba o tomto článku smýšlet, ale bohužel pořád nemůžu souhlasit, že by Elan lhala. Proto, že já to zkrátka beru jako její úhel pohledu a tam to není o pravdě nebo o lži..

Stejně tak naším cílem není lidem ubližovat a veřejně je vystavovat pranýři. Když na hradě existuje aféra, dejme si příklad třeba kauzu výměny zmijozelského kolejního ředitele, sledovali jsme ji velmi zblízka a přinášeli pečlivé hlášení o jejím průběhu, každý den. Nikde ovšem nenajdete jedinou subjektivní zmínku, jediné podstrkování názoru, mroalizování, stavění se na něčí stranu apod. I z toho důvodu dodnes nebude veřejně známo, kdo tyto články psal, a proto je uveden autor jako "Corvinus Declaratio". A jak se mnozí mylně domnívají, pod Corvinem Declaratio se neskrývám nutně já. Nicméně nějaké formování názorů? To ať je na každém z nás. Proto je třeba brát články, ve kterých se naši autoři nad něčím nebo někým pohoršují, ryze subjektivně.

Dokud budu Corvinův strážní oheň střežit já, nedopustím, aby se zvrtl v nějaký bulvární plátek, který zbytečně hází na lidi špínu. Něco takového mě znechucuje. Ale to v případě, že by to bylo jménem Corvina. Chce-li někdo seznámit hrad s kauzou a vyjádřit na ni stylistikou svého psaní svůj názor, ráda mu dám příležitost, ovšem beru to tak, že se nejedná o stanovisko Corvina a je to čistě ta má "imaginární názorová sekce". :)) A stejně tak - pokud někdo chce napsat "bulvární" článek, který bude nadnesený, vtipný a v žádném případě ne vážný, dám mu opět prostor.

No amen, dost už mých řečí :))
Larr | 20. 01. 2011
Larr, v článku se píše: "Nicméně v poslední době všem podvodům nasadila korunu jistá Marylin Cuthbert." A to je lež, ona se žádného podvodu nedopustila.
Nechtěl bych, aby tato má kritika vyzněla jako útok na Corvina. Naopak mám tento časopis moc rád a moc rád si v něm čtu. Jen mi prostě nesedí tento jeden článek. :-)
Nebelbrach | 20. 01. 2011
Asi takto - v téměř každém periodiku nalezneme sekci názorů, osobně pojatých článků. Na Hogwarts obecně tyto sekce nevedeme, protože takto "profi" to tu není třeba mít.

Avšak, kdyby tato sekce existovala, vyjde tento článek přímo v ní. Nevím jak lépe přiblížit to, jak o něm smýšlím.

Nemohu souhlasit s tím, že Elanius ve článku lže. Fakta, která přináší, jsou zcela pravdivá - Marilyn si podala inzerát do Chytráka. Zbytek je pojat čistě subjektivně a že je podán nařkávacím stylem? To je čistě Elanin problém, pokud nějaký problém vůbec existuje.

Pokud by se to shledalo nutným, což považuji za směšné, mohu dolů pod článek bez problémů přidat poznámku, že se jedná o ryze subjektivní názor. To, že ho Elan řekne nahlas a nešušká si to po krbech? Nevidím důvod, proč ji za něco takového trestat.

A nevidím, že by zde byla narušena novinářská etika. Z úhlu pohledu, kterým na to hledíš ty a hledí spousta z vás, protože prostě chcete vidět ten úhel, kdy má Corvinus potřebu lidi napadat (proč proboha? jsme kolejní časopis a píšeme hlavně pro sebe..), to samozřejmě jako narušení etiky chápáno být může. Aby se zabránilo hádkám, mohu pro klid v duši přidat dolů poznámku. Více ovšem nabídnout nemohu a můžete se se mnou klidně soudit, máte-li tu potřebu ;)
Larr | 19. 01. 2011
Larr, svoboda slova neznamená svobodu lhát a kohokoli neoprávněně nařknout z čehokoli. Existuje novinářská etika.
Pane Johne, abych věděl, že je něco zakázáno, nejdřív musí někdo říci, že je to zakázáno :-)
Nebelbrach | 19. 01. 2011
Abych se vyjádřila i k tomuto článku a k jeho autorce.

Tím, že článek vyšel v Corvinovi, připadá veškerá zodpovědnost za jeho vydání na mně. Prosila bych proto, abyste veškeré stížnosti směřovali na mou osobu, nikoliv na osoby redaktorů, s jejichž prací nejste spokojeni.

Co se týče tohoto článku, je napsán zcela subjektivně, není urážlivý, je to osobní vyjádření z řad hogwartských obyvatel. Někdo je toho názoru, že to podvod byl, někdo souhlasí pouze s nesportovním chováním, někdo nevidí háček nikde. Corvinus ničí stranu nebere, dává prostor vyjádřit své názory. Toto je Elanin názor a já nevidím důvod, proč bychom jí ho měli brát. Samozřejmě je možné s ní nesouhlasit, diskutovat, rozvíjet debatu. Ale doprošovat se omluvy? S tím za á směřujte za mnou, kde to můžeme společně probrat a za bé s tím směřujte někam pouze v případě, že k tomu bude skutečně pádný důvod. Nikdo Marilyn nechtěl urazit a pokud má čisté svědomí, jakože ano a já nevidím, že by byla nějaká extrémně zdrcená (a zdrtit ji samozřejmě nebyl účel), nemusí se z jednoho názoru dělat tragédie.

Je na každém z nás, co si z článku odneseme a na kolik nás ovlivní. Já osobně se s tímto názorem neztotožňuji, ale respektuji, že někdo takový názor mít může. Nevidím problém, život mi to nijak neovlivní. Naši autoři snad mají právo jakési Svobody slova. A tento článek byl napsán ryze subjektivně, o to větší to právo mají.

Takže bych toto ráda uzavřela prosbou, že jakékoliv žádosti o omluvy našeho plátku případně výtky na články mých autorů budou zasílány mně osobně, neboť je to mojí zodpovědností. Děkuji.
Larr | 19. 01. 2011
Podle mne ptákovina.
Klidně mohla Marylin zůstat. Většinu to nijak neovlivní i kdyby si někdo dělal reklamu každý den ve VS

Trošku silná slova v článku.
Teo | 19. 01. 2011
Nebelbrachu, tak trochu jsem čekal, že to u nás nefunguje tak "co není zakázáno, je povoleno."
Pokud musíme mít na všechno řády a nestačí to, že oficiálně nejsou jména zveřejněna (myslíte, že to nemá důvod?)... prostě, pokud už na každé uprdnutí potřebujeme pravidla, nákazy a zákazy, tak to ten hrad můžeme rovnou zavřít.
John | 19. 01. 2011
Mě by jen zajímalo, proč máte neustálou potřebu navážet se do Corvina, madame. :) Mě jakožto šéfredaktorku to kupříkladu skutečně mrzí. Jsou to hodiny a hodiny dřiny, které do Corvina vrážíme, děláme to hlavně pro kolej - od modrých pro modré, dáváme prostor mladým autorům, aby se potrénovali ve svém psaní a mohli růst... A ano, bereme i konstruktivní kritiku. Vaše počínání v našem plátku ale sleduji již nějakou tu dobu a nezbývá mi než se pozastavit nad tím, odkud pramení Vaše potřeba neustále v Corvinu na něco plivat, na něco si stěžovat, být s něčím nespokojená. Kdyby to tak nebylo neustále, vůbec se nad tím nepozastavím. Ale v tomhle případě? Zamrzí. Nevím, čím jsme Vás urazili, co Vám pisatelé Corvina udělali. Ale Vaše prskání na vše, co v CD uděláme, mi začíná připadat lehce neúnosné.
Larr | 19. 01. 2011
Tak jsem rychle běžel na Příčnou podívat se, zda v zadání Čaropřehlídky je napsáno, že soutěž probíhá anonymně a že se nesmí zveřejňovat identita modelů. Nic takového tam ale nikde napsáno není. Tak si marně lámu hlavu, v čem by ten údajný Marylin podvod měl spočívat a co je na jejím jednání nesportovního.
Myslím, že autorka tohoto článku dluží Marylin dementi a omluvu.
Nebelbrach | 19. 01. 2011
Ansi, ale to my už víme, že se tobě něco nelíbí :D
John | 19. 01. 2011
A BTW: Podvádět se nemá vůbec, a nelíbí se mi, k čemu navádí už samotný nadpis článku.
Ansí | 19. 01. 2011
No, není mi tak úplně jasné, co se řeší. Vždyť jsou v soutěži i modely, u kterých každý pozná, kdo na nich je. Adrianet taky kdysi psala na úvodku, aby se hlasovalo pro její povídku.
Spíš si tím ten člověk škodí a nemyslím si, že by takhle šlo získat moc hlasů. A je to nesportovní. Ale podvod? To se mi nezdá.
Ansí | 19. 01. 2011
Když jsem si těď přečetla komentář p. Johna, tak souhlasím s tím, že z tohohle pohledu to není úplně fér. I když jsem si jistá, že na hradě není momentálně nikdo kdo by mi dal hlas jen proto, že jsem to já :D
Po pravdě si myslim, že jestli jsem udělala někomu reklamu tak je to ta soutěž samotná :) Pokud totiž někdo na základě inzerátu koukne na můj model, porovná ho pak s ostatními a hlasovat bude podle toho co se mu líbí :)

P.S. inzerát odstraňuji na základě připomínky p. Johna i když bych ho tam nejradši nechala na znamení "s článkem a jeho obsahem vůbec nesouhlasím" :)
Marylin | 19. 01. 2011
no, jinak je to pěkné téma do vydání :D napsat nějakou úvahu o podvádění na Hog :) jen si nejsem jistý, jestli si to nějaký autor vezme na triko, protože se očekává bouřlivá diskuse :D
John | 19. 01. 2011
Pane Midare, v rubrice "o všem, co se šustne" Vám tento článek připadá zcela správně a evidentně splnil svůj účel :D
James | 19. 01. 2011
no, já bych z toho nedělal aféru :) je to prostě jeden článek :)
John | 19. 01. 2011
Nevím. Tenhle článek mi trochu připomněl Denní věštec posledních dnů - někde se něco šustne a už o tom někde musí psát = bulvár. Mnohem příjemnější by mi byl článek celkově o podvádění, zamyšlením se nad tím...

Ale souhlasím s Johnem. Více než podvod je to nesportovní chování. A jak už tu bylo zmíněno - podle inzerátu to vypadá opravdu jako vtip. Nepřijde mi to, že to studentka myslela tak vážně.
Midar Kilahim | 19. 01. 2011
Nechci se nikoho nějak zastávat, ale myslím, že tenhle článek je přehnaný a žádný podvod nedokazuje.
K Chytrákovi se kolikrát dávají horší inzeráty... Souhlasím s p. Johnem, Marylin si uškodila sama sobě, mě by tento inzerát taky asi odradil od toho dát jít hlas, i kdyby se mi její model líbil sebevíc...
Nicméně podle smajlíků mělo jít pravděpodobně o vtip. Myslím, že ani sama Marylin nečekala, že tímto způsobem získala nějaké hlasy (nebo alespoň tolik, aby to stačilo na vítězství).
Můj názor? Zbytečná aféra o ničem. ;-) U Chytráka bývají zajímavější komentáře. ;-)
Vicky | 19. 01. 2011
no, ono dle mě je to spíš nesportovní chování, protože to, že tam nejsou jména má svůj důvod... a tím, že se snaží upoutat na to, který model je ten její je vůči ostatním trochu nefér :)

A na druhou stranu myslím, že si tím Marylin pouze uškodila :)
John | 19. 01. 2011
Omlouvám se, ale asi mi něco uniká, v čem že spočívá ten podvod?
Nimrandir Elénére | 19. 01. 2011
Hloupá průhlednost o ničem nesvědčí. Komentář ano.
James | 19. 01. 2011
:D:D:D Docela jsem se pobavila :D
Je mi sice trochu líto, že jiný smysl pro humor = hloupost, ale co se dá dělat :)
Jinak jako podovod bych brala to, když bych na krbech nebo po sovách posílala lidem "dejte mi hlas, dostanete odměnu" nebo tak něco, myslím, že právě tahle "hloupá průhlednost" o něčem svědčí :P
Marylin | 19. 01. 2011
1732188588