Kolik předmětů si zvolit aneb, kde je hranice šílenství

Tak nám zase začal školní rok. Všichni jsme se hromadně začali hlásit na předměty (občas se mi díky tomu sekla na několik minut celá stránka), a teď přemýšlíme, jestli počet, který jsme si vymezili, není málo nebo naopak moc. Zvažujeme všechny důvody pro a proti. Máme dostatek času? Budu mít na to náladu? Bude mě to bavit?

Samozřejmě, že každý chce pomoci své koleji co největší měrou, každý má ale své hranice. Existují ale také případy lidí, kteří ještě po prvním termínu neví, jestli je jejich počet správný. Někteří mají jeden předmět, přitom by tři v pohodě stíhali. Jiní si jich vzali příliš mnoho. Pro všechny takové nerozhodné tu mám jakousi charakteristiku. Někoho může vyděsit, někdo ji může brát jako výzvu. 

Prosím všechny čtenáře, aby si informace v následující části článku nebrali osobně, naopak hledejte nadsázku.

***

1 předmět Lenoši. Navzdory tomuto faktu ale mohou studovat na škole a účastnit se aktivně studentského života. Mají dostatek času na vše. Tato skupina se dělí na dva poddruhy. Komunikativní, kteří berou tuto školu jako volnočasovou aktivitu a ty, kteří si vzali jeden předmět jen z povinnosti. Většinou netrpí žádným stresem, těch 10-20 minut na sepsání úkolu si najdou.

*

2-3 předmětyPrůměrný student. Zvolil si předměty, které ho baví, stíhají se zde věnovat mnoha jiným věcem, svůj mudlovský život stíhají. V neděli večer se stane, že jim jeden úkol chybí, proto ho mezi sedmou a devátou hodinou napíšou.

*

4-6 předmětů – Aktivní student. Jeho peněženka si pochvaluje, jak za poslední dobu zhubla. Samotný student tento fakt ani nevnímá. V mudlovské škole si občas vzpomene, že by se měl pustit do úkolů. V noci ze soboty na neděli se mu zdají ošklivé sny, že bude muset zítra udělat ještě čtyři úkoly. V mudlovském životě občas zanedbává naprosto zbytečné činnosti, jako je uklízení. Ve většině případů nemá problémy s komunikací s ostatními, čas si udělá i na kolej. V prvním termínu obvykle padne alespoň jedno O.

*

7-10 předmětů – Podivný student. Peněženka si říká, že by neuškodilo mít o pár gramů navíc, je ale spokojená. Student v mudlovské škole přemýšlí, co napíše do úkolu na hogu. V jeho pokoji se to hemží poházenými papíry s kreslícími úkoly, které se nepovedly. Čte si svoji učebnici slohu, aby byly jeho úkoly napsány ve správném stylu. Komunikaci se věnuje jen při dostatku času. Neděle večer se stává mírně stresující, neboť během posledních 13 dnů měl na práci spoustu jiných věcí. Píše si o O všude, kde ještě může. Nastávají výpadky paměti, neboť si při otázce mudlovského člena rodiny ,,Kde je ovladač?" nemůže vybavit správnou definici kouzla.

*

10-15 předmětů – Peněženka si začíná číst knihy o anorexii. Trpí depresemi ze své podváhy, proto nedodává svému majiteli tolik peněz, kolik by chtěl. Majitel také trpí depresemi. A to nejen kvůli peněžence. V mudlovské škole píše hog úkoly. Některé zamění s písemkou. Mudlovská domácnost s jeho činností nepočítá. Čte si knihu Jak uspořádat svůj čas. Není schopný komunikace, matně si uvědomuje, že patří do nějaké koleje. Barvy kolejí přitom už dávno nerozeznává. Profesoři už ani jeho O nestíhají počítat. Neděle se stává jeho noční můrou, neboť sedí celý den u počítače a hlava se mu vaří. Před očima se mu míhají palce, protože nedokáže rozeznat dvojí význam tohoto slova.

*

15 a více předmětů - Peněženka umřela... Student přestává dýchat, srdeční tep se zpomaluje. Jeho mozek totiž není schopný zvládat jak úkoly, tak i životní funkce. Do mudlovské školy nechodí. Neví už ani, kdy je konec termínu. Význam slova komunikace je mu nejasný. Mudlovská domácnost uvažuje nad zdí, která by oddělovala jeho pokoj. O dává při každém druhém úkolu a stejně nestíhá. Knihy nečte, připadá mu to zbytečné. Po nějakém čase se mu začne zdát o bílém světle na konci tunelu.

***

 

Tady vidíte, jak to může dopadnout. Cílem tohoto článku nebylo říct vám, kolik předmětů je ideálních. Chci vám dát jen jednu radu:

Zařiďte si vše tak, aby úkoly neomezovaly vaši činnost v normálním životě. Vždyť o nic vlastně nejde. Hlavním smyslem je zábava!




Zalíbil se ti článek? Vyjádři svůj názor v komentářích, to je totiž to, co autor článku ocení nejvíce! přidat komentář


Tiráž Autor: David Lopez
Vydáno: 2/2012

Komentáře
No...já se řadím zatím do kategorie 7-10 předmětů. Ale víc jak 10 určitě plánovat nebudu. Na rozdíl od studenta v článku mám to již jednoduší v tom, že v mudlosvětě již nestuduji mudlovskou školu. Ale většina věcí se dá vztáhnout i na mudlovský život třeba v zaměstnání neboo v domáctnosti.
Minabella Lumien | 14. 09. 2023
Moje kategorie sedí! :D
Úžasný článek :D
Eli | 14. 03. 2012
já ten článek miluju :DDDD
EL | 14. 03. 2012
Taky mě to napadlo, jenomže co chceš vymýšlet? :D To už nejsou lidé ale stroje :D
David | 14. 03. 2012
Tabulka je neúplná...poslední část by se měla/mohla ještě více roztřídit. např. na 15 - 25 a 26 - 35 a pak taky i na 36 - 50 :D
Potvrzuji, že se úspěšně dá ukončit 49 předmětů, z toho 33 předmětů se 100% odevzdanými úkoly :D

Jinak ale moc pěkné :-)
Esperanza Milagrosa | 14. 03. 2012
1714137329