Úlevy nebo práce aneb studenti rozšiřujícího studia

Už dlouho platí, že sedmým ročníkem studium na škole nekončí. Rok co rok přibude do řady studentů rozšiřujícího studia pár vyvolených. Má zvědavá povaha chtěla vědět, jak to mají tito studenti s výukou. Pokud to zajímá i vás, tak se více dozvíte uvnitř článku.

Otázali jsme se několika studentů rozšiřujícího studia a tady jsou jejich odpovědi:

Corvinus Declaratio: Cítíš nějaké osobní omezení, které Ti přinesl fakt, že si studentem(tkou) rozšiřujícího studia, co se výuky týče?

Barbara Arianne Lecter: Já to nějak barbara-arianne-lecter.gifneřeším, dostala jsem se sem dobrovolně, takže i kdybych si chtěla na něco stěžovat (což nechci), nebudu. Výukou omezená nejsem, protože existují i vyšší ročníky, které rozhodně nemám vystudované všechny, a nové předměty přibývají každým rokem. Jediné větší omezení je v počtu seminářů - pokud má člověk za dobu celého svého studia každý termín 3 semináře, tak už začíná být velmi omezen nabídkou. Ale s tím se nic neudělá, přece jenom semináře jsou dobrovolné a nikdo nikoho nenutí je dělat nebo studovat.

*

Bilkis Blight: Ne, žádné omezení necítím. carolyn-black.gifPředmětů je stále dost, rozhodně jsem za ty roky tady nestihla vystudovat tolik předmětů, abych si neměla z čeho vybírat. Navíc se snažím pokračovat v předmětech, které mají více ročníků, takže mám skoro vždycky možnost se zapsat, protože vyšší ročníky nejsou již tolik obsazované. Leckdy se stane, že tam celý rok sedí jen 2 nebo 3 lidi, takže nějaké uvolňování míst mladším moc řešit nemusím. Za ty roky tady už jsem si odvykla někam se hrnout. Když nestihnu zápis na předmět, který chci, prostě si zapíšu ten na dalším místě v seznamu nebo si vyberu něco jiného. Není nic jednoduššího, než si počkat, až se uvolní místo, nebo na další rok.

*

Nebelbrach Mechacha: Ahoj, vlastně jsem žádnou změnu nezaznamenal. Nikdy jsem nestudoval moc předmětů (když jsem byl v prváku, měl jsem jich zapsaných sedm, a to je dodnes můj rekord), takže jsem je nestihl vyčerpat, tudíž si mám stále co zapisovat. Trochu horší je to se semináři, ale těch je dnes o mnoho více, než bývalo ve starých časech, takže se mi prozatím daří v každém termínu si tři najít. V každém, no, v prvním se mi to podařilo, uvidíme, co bude dál.Mladším studentům místo neuvolňuji, od toho jsou oni, aby uvolnili místo starším.

*

Tydynka Flyová: Ne, rozhodně nemámtydynka-flyova.gif dojem, že se cítím omezována, protože předmětů je spousta a většinou moc profesorů nevydrží učit předmět dlouho, takže odejdou a přijdou místo nich jiní, s novým předmětem. A rozhodně neuvolňuji své místo mladším studentům (kdo tohle dělá?!), mám na studování daného předmětu stejný nárok, jako oni. Nevidím důvod, proč bych měla cokoliv uvolňovat jen proto, že jsem tu déle.

*

lilien-emity-meissed.gif

Lilien Emity Meissed: Já osobně žádné omezení necítím. Předměty si vždy nějaké najdu a myslím, že dost často se tu objevují předměty nové, o které svádím bitku tak, jako každý. A hlavně, ještě mi chybí mnoho předmětů, které jsem neměla, takže myslím, že o výběr nemám žádnou nouzi. Popravdě měla jsem v plánu, že se budu tento rok šetřit, přeci jen, už mám něco za sebou, ale prozatím jsem z toho plánu poněkud odbočila, takže ne, žádné místo ještě neuvolňuji, musíte si počkat! Popravdě, jsem ráda, že jsem v rozšiřujícím studiu, můžu si říkat důchodce a pobírat důchod, takže super.

*any-dawson.gif

Any Dawson: Ahoj, žádná omezení necítím, já jsem nikdy nestudovala víc jak 5 předmětů za rok, takže výběr mám stále velký. Předměty se navíc každý rok obměňují, takže o toto strach nemám. Naopak si tuto pozici velmi užívám. Znát nejpohodlnější židli v každé učeně je k nezaplacení.

*

cerridwen-lowra-antares.gif

Cerridwen Lowra Antares: Rozšiřující studium mi přineslo zejména jedno omezení - že už nemůžu nosit odznak. Na stranu druhou jsem za to momentálně i docela ráda, jelikož se potřebuji soustředit na jiné věci, obzvláště u mudlů, a s odznakem člověk přeci jen cítí zodpovědnost. Co se týká předmětů. Můj výběr je dost zúžený už od prvních let, kdy jsem začala hrotit, takže změnu od loňského (a předloňského) školního roku nepociťuji, téměř naopak se mi zdá, že letos se můžu zapsat na víc předmětů než v sedmém ročníku (nové navazující a tak). Na druhou stranu, letos si žádné velké hrocení rozhodně neplánuji a vybrat si těch 5-10 předmětů je pro mě těžké spíš ve smyslu, co si mám nechat na rok příští. Takže si neumím představit, že by rsko (resp. absolvování sedmi ročníků) mohlo i komukoliv jinému nějak závažně omezit výběr předmětů, že by neměl co studovat, když se to nepovedlo u mě. A já jsem spokojená. A totéž platí o seminářích, už loni jsem občas narazila na termín, kdy tři semináře, na které bych byla ochotna vlézt a ještě bych je neměla dostudované, prostě a jednoduše nebyly, takže ani tady neshledávám nějaká nová omezení. Spíš naopak jsem se na rozšiřující studium těšila a nedočkavě vyhlížím zápis zkoušek CKÚ. Stejně tak i každou výplatu. A vůbec, rsko je super. Alespoň zatím mám ten pocit. A ne, do starého železa prozatím nepatřím, necítím se nikterak nepatřičně a předpokládám, že si studium budu ještě dost let užívat.

*

esperanza-milagrosa.gif

Esperanza Milagrosa: Zdravím, omezení žádná jako r.s.ák necítím, protože ve výuce si mám pořád z čeho vybírat, takže v tom není problém. O tom, že by se dala nějak místa uvolňovat mladším studentům nic nevím, každý ať se hlásí, kam chce, my všichni jsme se časem museli naučit dávat priority předmětům, které jsou oblíbené a "hned plné", takže oni se to jistě naučí taky (tedy v případě, pokud se neporadí třeba v koleji nebo s někým starším). A v koleji se dá najít uplatnění pro r.s. vždycky.

*helenia-kukkova.gif

 

Gita Hrdličková: Ahoj, žádné osobní omezení nepociťuji, zajímavých předmětů je stále dostatek. Připadám si prostě jako normální student.

 

*

queti-sylie.gif

Queti Sylie: Jediné reálné omezení je nemožnost zastávat funkci prefekta nebo primuse a s tím v podstatě souhlasím - je pro kolej mnohem zdravější, když vedení musí sledovat mladší a hledat talenty, než když zasedne funkce trvale. Problém při hledání předmětů většinou nemám - nejsem zrovna bodohrotič, takže na spoustě předmětů jsem ještě nebyla, navíc učitelé se mění a přichází s novými předměty. Jen jednou, v případě Drobnohledu mě mrzelo, že jsem předmět studovala kdysi dávno, teď ho učí někdo jiný, prý úplně jinak, a zapsat si ho nemůžu, ale to byla opravdu výjimka.

Nepřijde mi, že by někdo nás starší odněkud vystrkával, spíš třeba máme období největšího nadšení pro HOG za sebou a dovolíme si vypustit půlnoční frontu na semináře. Jediné co bych řekla, že je trochu škoda je, když se při střídání stráží zapomínají užitečné a fungující věci. Pokud už jsme v zasedačce před 10 Hog lety uměli rychle převést počty bodů všech lidí v koleji do excelu, překvapilo mě, když to někdo loni nebo předloni opisoval ručně.

Takže být RSko je vcelku spíš výhoda - už vím, co mě baví víc a co míň, dostávám pravidelné kapesné a kdykoliv můžu zfialovět.

*

Alexa Spiderwicková: Musím se přiznat,alexa-spiderwickova.gif že já osobně žádné výrazné omezení týkající se mého rozšiřujícího studia necítím. Je sice pravda, že nabídka předmětů se do jisté míry opakuje, ale i přesto lze pokaždé najít něco nového a zajímavého. Rovněž si nemyslím, že bych měla nějaké zvláštní postavení oproti jiným studentům, poněvadž všichni bez rozdílu začínáme studovat předmět od jeho 1. ročníku, máme- li o něj zájem.

*

elanis-aelana-roselfova.gif

David Lopez: Já sem v rozšiřujícím studiu cítím tak, jako ve všech ostatních ročnících. Možná je pravda, že už jsem prošel snad všechny předměty, které mě baví a teď nemám z čeho vybírat, ale to si říkám každý rok a vždy se nějaký najde. Mezi velké výhody RS patří určitě měsíční příspěvek 2 galeonů. Samozřejmě se i v RS snažím co nejvíce pomoci koleji k titulu.

*

meggie-ufikova.gif

Marguerita Laux: Jako student RS si nepřipadám nijak moc omezená, protože za tu dobu se již dostalo hodně studentů do RS, a tak se i RSkářům hodně povolilo (účast na mezikolejních soutěžích a tak). Jediné co mi je líto, tak je fakt, že nemůžu nějaké předměty studovat znova. Často se stává, že starý předmět vyučuje někdo jiný, nový. Předmět pojme úplně jinak než původní kantor, ale já už nevím jak.

*avacek-de-hilson.gif

Aváček de Hillson: Necítím žádné omezení, je tedy pravda, že výběr předmětů se postupně zužuje, ale s tím my stařešiny musíme počítat. Já osobně nemám tolik času, kolik bych chtěla Hogu věnovat, takže opravdu omezení žádné necítím.

*

felicitas-frobisherova.gif

Felicitas Frobisherová: Já jsem nadšená studentka rozšiřujícího studia, omezení necítím prakticky žádná. Předměty pořád přibývají, takže určitě je z čeho vybírat, navíc jsem nebyla během řádného studia tak moc aktivní, abych měla všechno vystudované. Jediné, co mě mrzí je, že když třeba ten předmět začne učit někdo jiný (a tím se ten předmět tedy úplně změní), a já už ho mám vystudovaný, nemůžu ho studovat znovu, i když by mě nový vyučující zajímal.

*

oresta-vianueva.gif

Oresta Vianueva: Ahoj, inu osobně musím říci, že kromě měsíčního platu moc výhod pro studenty rozšiřujícího studia není. Už ani ta výuka tě po tolika letech nebaví tolik jako kdysi. Ani žádnou funkci nemůžeš mít, protože prakticky už bys studentem být neměl po složení zkoušek OVCE. Ale i tak si myslím, že by to možná nějaké vylepšení, výhodu nebo tak chtělo.

*

jimmy-tailes.gif

Jean Molliacová: Ahoj, osobní omezení určitě necítím, je pravda, že mám už přeci jenom méně předmětů, z kterých mohu vybírat, ale vždy najdu nějaký předmět, který jsem ještě neměla možnost studovat a který mě zaujme. Mohlo by se zdát, že jako student rozšiřujícího studia patřím mezi "vysloužilce", ale i jako student rozšiřujícího studia se můžu plně zapojit do dění v koleji a hlavně shledávám velice zajímavým sledovat proměny v celé koleji, sledovat jak se mladá generace zapojuje do fungování koleje a školy jako takové.

***

Co říci závěrem. Snad jen, že děkuji všem, kteří na můj dotaz zodpověděli, nebylo vás málo. A vám čtenáři děkuji, pokud jste dočetli až do konce. Těším se opět někdy příště.




Zalíbil se ti článek? Vyjádři svůj názor v komentářích, to je totiž to, co autor článku ocení nejvíce! přidat komentář


Tiráž Autor: Ywoush Pesce
Vydáno: 5/2012

Komentáře
Souhlas, Lili by se ukousala nudou :D Nebo by nudou okousala svůj závěs, to by bylo ještě horší :P
Morgan | 03. 10. 2012
Eli, co ty víš...:D
Lilien | 03. 10. 2012
Lil, stejně by Tě to nebavilo :P
Eli | 03. 10. 2012
Měl t být odpočinkový důchod a zase se mi to nepovedlo...:D
Pěkný článek! :)
Lilien | 02. 10. 2012
1713604038